مرتضی سرهنگی معتقد است كه هنوز سیمای واقعی دفاع مقدس آشكار نشده و رزمنده‌ای كه خاطراتش را ننویسد، در واقع جنگش را ناقص رها كرده است.
کد خبر: ۴۲۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 25 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری در نشست «محفل خاطره حماسه‌سازان» كه به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و با حضور جمعی از پیش‌كسوتان دفاع مقدس در حوزه هنری قزوین برگزار شد، گفت: قیمت تمام شده جنگ را خاطرات استخراج می‌كند؛ برای بیان ارزش‌های والای آن (هشت سال دفاع مقدس) باید نظام رسانه‌ای به صورت یكپارچه ورود كند. 
 
وی افزود: جنگ به ظاهر تمام شده اما تبعات فرهنگی و اجتماعی آن تا قرن‌ها ادامه دارد. امروز با تمام تلاش‌های صورت گرفته، هنوز سیمای واقعی دفاع مقدس برایمان آشكار نشده و به همین خاطر معتقدم رزمنده‌ای كه خاطراتش را ننویسد، جنگش را ناقص رها كرده است. 
 
سرهنگی یادآور شد: سربازان جنگ پیر می شوند اما باید قدرت و حس مسئولیت‌پذیری آنان را زنده و جوان نگه داشت؛ چرا كه شجاعت یك ملت در سیمای سربازانش متجلی می‌شود. امروز بسیاری از كشورهای درگیر در جنگ جهانی به آن دوره تاریخی می‌پردازند تا ارتباط نسل‌ها با نقطه اوج ارزش‌های ملی، میهنی و اعتقادیشان قطع نشود. برای نمونه، اتحادیه نویسندگان جنگ در روسیه پس از گذشت دهه‌ها برای جنگ می‌نویسند و معتقدند روسیه بدون جنگ فقط خاك پهناور است. 
 
این نویسنده و پژوهشگر تاریخ شفاهی گفت: قیمت دفاع مقدس را خاطرات آزادگان، ایثارگران، خانواده شهدا و 36 هزار دانش آموز شهیدی تعیین می كند كه مادرانشان آن ها را راهی جبهه‌ها كردند. حقیقتا صدام از مادران، همسران و زنان ایرانی شكست خورد و این مهم جای پردازش فراوان دارد.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار