تولیت حرم امام خمینی(ره) گفت: دعای شعبانیه یکی از رموز پیروزی در زندگی اجتماعی و شخصی امام و هم در تداوم این مسیر است؛ به عبارت دیگر دعای شعبانیه هم رمز پیروزی انقلاب و هم عامل بقای آن است.
کد خبر: ۴۲۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 23 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از مهر حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت حرم امام خمینی(ره) بعدازظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت رحلت بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی با اشاره به کرامات دعای شعبانیه اظهار کرد: حضرت امام چندین مرتبه در سخنرانی ها و زمان های مختلف، به اهمیت مناجات شعبانیه اشاره کرده اند. این دعا جزو معدود دعاهایی است که همه ائمه آن را می خواندند.

وی افزود: یک مرتبه از مقام معظم رهبری شنیدم که امام (ره) فرمودند که دعای شعبانیه، بالاترین دعاها است. این دعا یکی از رموز پیروزی در زندگی اجتماعی و شخصی امام و هم در تداوم این مسیر است؛ به عبارت دیگر دعای شعبانیه هم رمز پیروزی انقلاب و هم عامل بقای آن است.

سیدحسن خمینی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: اگر امام در جامعه کار بزرگی کرد و اگر همچنان نامش در جامعه کارهای بزرگی می کند، به خاطر این است که وی به "کمال الانقطاع" رسید؛ این بزرگ ترین توصیه امام به ماست.

وی با اشاره به اتکای امام به مردم گفت: واقعیت این است که امام به خرد و فهم مردم باور داشتند. امام ایمان داشتند که اگر شما خوب باشید، مردم خوب خواهند بود و در مجموع درست تصمیم می گیرند.

تولیت حرم امام افزود: با اتکا به توانمندی مردم، می توانیم در برابر همه سختی های داخلی و خارجی بایستیم. کمتر جوامعی در دنیا هستند که اینگونه به مردم تکیه داشته باشند.

وی با اشاره به حضور موثر و بانشاط مردم از همه اقشار اعم از روستایی و شهری و خارج نشین در انتخابات گفت: طیف های مختلف آمدند و این عزم ملی را در ۲۹ اردیبهشت نشان دادند و یکی از یاران قدیمی انقلاب را در این مسند انتخاب کردند.

سید حسن خمینی ادامه داد: در این مملکت تا پیش از پیروزی انقلاب و امروز هم در کشورهای همسایه، بدون هیچ مداهنه ای چنین اتکایی به مردم وجود ندارد. رهبری معظم انقلاب وقتی شعار دادند هیهات من الذله، فرمودند که بگویید، "هیهات از روزی که در این مملکت انتخابات وجود نداشته باشد." با حضور مردم، هیچ ضربه ای به کشور وارد نخواهد شد.

وی تاکید کرد: این سرمایه بزرگ یعنی انتخابات و حضور مردم را خداوند از طریق امام به ما داده است؛ ما می توانیم با حضور مردم از همه مشکلات عبور کنیم.




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار