فورد دست به تغییرات در مدیران رده بالایی خود زده و مارک فیلدز را از سمت مدیرعاملی این شرکت برکنار کرده است.
کد خبر: ۴۲۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ 23 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از فوربس ، مدیرعامل این برند به دلیل کاهش سود، سهم بازار و قیمت سهام تحت فشار قرار گرفته و مدیریت او زیر سؤال رفته است.
Jim Hackett

جانشین فیلدز در سمت مدیرعاملی این برند جیم هکت است که رئیس فورد اسمارت Mobility می‌باشد. هکت قبلاً مدیرعامل Steelcase و مدیر ورزشی موقت در دانشگاه میشیگان بوده است.

دوره مدیریت مارک فیلدز در فورد تقریباً کوتاه‌مدت بود. پس از بازنشستگی آلن مولالی در پایان دوران ریاست 9 ساله، فیلدز در سال 2014 جانشین او شد. بیل فورد از سال 2001 تا 2006 عهده‌دار این سمت بود اما بعد از آن مولالی به سمت مدیرعاملی انتخاب شد.

هکت گزارش کارهای خود را به بیل فورد که هم‌اکنون رئیس اجرایی است ارائه خواهد کرد. تمرکز این دو مدیر بلندپایه روی سه موضوع اصلی شامل مدرن سازی و دگرگون کردن کمپانی برای مقابله با چالش‌های آینده تمرکز خواهند کرد. این دو مدیر همچنین برای افزایش کیفیت محصولات تلاش خواهند کرد.

William Clay Ford

بیل فورد در یک بیانیه گفته است:

جیم هکت مدیرعاملی مناسب برای هدایت فورد در این دوران گذار صنعت خودرو است. دید صحیح او به همه‌ی موضوعات باعث باز شدن قفل‌های احتمالی تجارت ما خواهد شد.

اگرچه در خبرها آمده بود که مارک فیلدز از سمت مدیرعاملی کنار گذاشته شده اما فورد می‌گوید فیلدز خودش تصمیم به بازنشستگی گرفته است. سهامداران این برند چندان از کار او راضی نبودند اما بیل فورد گفته است:

مارک فیلدز یک مدیر متمایز بوده و شایسته‌ی قدردانی زیادی برای نقش‌های زیادی است که در فورد داشته است. رهبری قوی او برای ساختار آمریکای شمالی فورد ضروری است.


فورد در خبری مرتبط چندین تغییر مدیریتی دیگر را نیز اعلام کرده که در آن جیم فارلی به سمت معاونت اجرایی و رئیس بازارهای جهانی فورد گمارده شده و جو هنریکس نیز معاون اجرایی و رئیس عملیات جهانی این برند شده است. همچنین مارسی کلوورن معاون اجرایی و رئیس شرکت Mobility شده و مارک تروبی نیز سمت معاون ارتباطات را به دست آورده است. در نهایت پاول بالو به سمت مدیر ارشد داده‌ها و تحلیل‌های جهانی فورد رسیده است.




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار