معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز خبر داد
نخستین دوره اردوهای طرح ملی بوم گشت ایران در قالب بازدید جمعی از دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج از چشمه‌ شور و تپه‌های رنگی اشتهارد در استان البرز آغاز شد.
کد خبر: ۴۲۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 21 May 2017
به گزارش تابناک البرز؛ معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز گفت: نخستین دوره اردوهای طرح ملی بوم گشت ایران در قالب بازدید جمعی از دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج از چشمه‌ شور و تپه‌های رنگی اشتهارد در استان البرز آغاز شد.
احمدرضا فیروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از عمده‌ترین منابع برای توسعه گردشگری در یک منطقه، طبیعت و چشم‌اندازهای منحصر به فرد آن منطقه است. امروزه همزمان با پیشرفت‌های صنعتی و درگیری انسان با دنیای ماشینی، برای فرار از هیاهوی روزمره زندگی شهری، نیاز به تفرج و پناه آوردن به طبیعت بیش از پیش آشکار گردیده است.

وی با بیان این‌که امروزه تفریح در اماکن طبیعی از مفرح ترین شیوه گذران اوقات فراغت به شمار می‌آید، افزود: آب و هوای مطلوب، سواحل دریاها، آب‌های گرم و معدنی، بیابان‌ها و پوشش‌های گیاهی متنوع، همگی انگیزه‌ای برای جذب گردشگران است.

فیروزی خاطرنشان کرد: طرح ملی طبیعت‌گردی به عنوان یک طرح سالم و نشاط انگیز برای بهره‌مندی دانشجویان از سیمای بی‌بدیل طبیعت، مطالعه، تحسین، ستایش و مشاهده‌ گیاهان و جانوران و آشنایی با ویژگی‌های فرهنگی جوامع محلی برگزار می‌گردد، تاکید بر حفظ محیط زیست و رفاه مردم محلی مهم ترین ویژگی‌های این طرح می‌باشد.

وی تصریح کرد: نخستین بازدید طرح ملی بوم گشت محیط زیست با همکاری مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج برگزار شد و در این بازدید دانشجویان رشته عکاسی این مرکز از تپه‌های رنگی اشتهارد بازدید کردند و از مناظر زیبای این تپه‌ها عکس‌های هنری گرفتند.

فیروزی در پایان یادآور شد: این بازدید مورد استقبال بی نظیر دانشجویان واقع شد و امید است این گونه بازدیدها ادامه داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار