مدیر اجرایی اتحادیه باطری سازان از مسافران خواست تا هنگام پارک خودروی خود از ایمنی آن اطمینان حاصل کنند.
کد خبر: ۴۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶ 02 June 2015

مدیر اجرایی اتحادیه باطری سازان گفت: با ورود مسافران به شهر همدان، آمار سرقت باطری خودرو ها نیز افزایش می‌یابد و رانندگان در این ایام اقدام به خرید باطری می‌کنند.

به گزارش ایسنا؛ "احمد کلافچی" اظهار کرد: متاسفانه یکی از مشکلات اساسی در سال‌های اخیر تا کنون، سرقت باطری خودرو هاست که با ورود مسافران به شهر همدان این آمار افزایش می‌یابد که از نظر وجه فرهنگی و گردشگری، شهر همدان را زیر سوال می‌برد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از باطری از سرب تشکیل شده و سرب نیز قیمت جهانی دارد، سارقین تمایل به سرقت و فروش اجزای باطری پیدا می‌کنند همچنین پوشش پلاستیکی باطری را خارج کرده و به ضایعاتی‌ها می‌فروشند.

این مدیر اجرایی تصریح کرد: همکاران باطری ساز به هیچ عنوان باطری سالم را بدون ارائه ضمانت‌نامه باطری خریداری نمی‌کنند و در صورت مشاهده موضوع را به نیروی انتظامی گزارش می‌کنند. اما متاسفانه عدم همکاری از سوی مال خرها یک مانع مهم در کاهش آمار سرقت‌ها به شمار می‌آید.

کلافچی اظهار کرد: خودروهای پراید و پیکان به علت نداشتن قفل، بند و ضعیف بودن کاپوتشان به راحتی مورد سرقت قرار می‌گیرند.

وی گفت: ضعف، فقر مالی و اعتیاد در بسیاری از افراد باعث شده تعداد سارقان و آمار سرقت‌ها افزایش یابد و به نوعی یک فضایی از نا امنی ایجاد شود که افراد نتوانند با خیال خودروی خود را پارک کنند.

کلافچی در پایان توصیه کرد: در درجه اول صاحبان خودرو به ویژه مسافرانی که به همدان می‌آیند، حتما باید خودروهای خود را با قفل پدال، فزمان و نصب دزد گیر ایمن کنند همچنین تعداد گشت‌های خیابانی نیروی انتظامی و نظارت پلیس نیز بیشتر شود تا همشهری‌ها و مسافرانی که به همدان می‌آیند بتوانند با خیال راحت ماشین های خود را در خارج از پارکینگ پارک کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار