تبریز در آستانه‌ی انتخابات رنگ دیگری به خود گرفته و کوچه و بازار پر شده از بنرهای تبلیغاتی، بنرهایی که در همه‌ جای شهر و حتی در حاشیه‌ای ترین نقاط به چشم می‌خورد! پوسترهایی که گاها از موازین شرعی و عرفی عبور کرده و تخطی از قانون را به نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۴۲۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹ 17 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از ایسنا حاشیه‌های شهر که شاید در طول سال‌ها جزو فراموش‌‍‌ شده‌ ترین مناطق باشند، این روزها به میزبانی پوسترهای تبلیغاتی کاندیداهای شورای شهر آغوش گشوده است تا درمانی برای دردهایش پیدا کند.   

 برگی یکی از شهروندان تبریزی است که با اشاره به موضع خود در مواجهه با کاندیداهایی که صرفاً زیبایی خود را به نمایش گذاشته‌اند، گفت: بنده به عنوان یک شهروند تبریزی معتقدم مردم ما به حدی به بلوغ سیاسی رسیده‌اند که ظاهر جذاب هیچ تاثیری در انتخابشان ندارد، این مردم در شورای چهارم، چوب رای دادن به ظاهر فرد را سخت خوردند، از این‌رو با آگاهی و بینش تمام در مقابل چنین افرادی خواهند ایستاد. 

وی ادامه داد: ما هرگز به چنین افرادی رای نخواهیم داد، چرا که در نگاه اول شخصیت خود را به نمایش گذاشته و بیان می‌کنند که قصد فریب مردم را دارند، بنده اطلاعی ندارم که کدام نهاد مسئول نظارت بر نحوه‌ی تبلیغات است، اما عاجزانه درخواست دارم به خاطر شرع و عرف جامعه‌ی ما در مقابل چنین مواردی ایستادگی کرده و چارچوب محکمی را تدوین کرده و با متخلفان نیز به طور جدی برخورد کنند.  

 پورشریفی، شهروند دیگر نیز در این خصوص گفت: برای من سوابق مدیریتی، پاکدستی و راستگویی افراد مهم بوده و زیبایی ظاهری هیچ تاثیری در انتخاب من نخواهد گذاشت، چرا که شهر من به یک شورای شهر متخصص و متعهد نیاز دارد نه فردی که صرفا زیبا باشد.   

بسیاری از عکس‌هایی که در پوسترها نصب شده با چهره واقعی شخص، مغایرت دارد 

سعید شبستری خیابانی، معاون سیاسی-امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این خصوص با انتقاد مجدد از عکس های برخی کاندیداهای شورای شهر تبریز در پوسترهای نصب شده، اظهار کرد: بسیاری از عکس‌هایی که در پوسترها نصب شده با چهره واقعی شخص، مغایرت دارد که تخلفات این حوزه را رصد کرده و به مراجع قضایی اعلام می‌کنیم تا به شدت با این متخلفین برخورد شود.   

به نظر می‌رسد که در این دوره بحث نظارت یک مقدار رها شده است!

عضو کمیسیون فرهنگی  مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‎وگو با ایسنا اظهار کرد: متأسفانه این وضعیت در شهر حاکم شده و تاکنون نیز انتقادات زیادی در این خصوص وارد شده است.   

محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به اینکه وضعیت موجود قابل انتقاد است، تاکید کرد: طی جلسه‌ای که با فرهنگیان داشتیم آنجا نیز انتقادات زیادی در مورد نحوه‌ی نشان دادن چهره‌ اعلام شد و در مواجهه با این موضوع معترض بودند و درخواست داشتند که قانون باید بر نحوه‌ی پوشش و چهره‌ی کاندیدا چارچوب تعیین کند.   

وی با تاکید بر اینکه نباید از این گزینه برای جذب افکار عمومی استفاده شود، افزود: از نظر اخلاقی این اقدام درست نبوده و در شأن و منزلت بانوان نیست و در این راستا نقص قانون وجود دارد. 




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار