عباسعلی کدخدایی گفت: از نمایندگان نامزدها دعوت شده تا در روز رأی گیری در شورای نگهبان حاضر شوند و از نزدیک شاهد روند اقدامات نظارتی شورای نگهبان باشند.
کد خبر: ۴۲۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 17 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از میزان عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: از نمایندگان نامزد‌ها دعوت شده تا در روز رأی گیری در شورای نگهبان حاضر شوند و از نزدیک شاهد روند اقدامات نظارتی شورای نگهبان باشند.

وی افزود: شورای نگهبان در شعب اخذ رأی ٣ الی ٥ ناظر خواهد داشت که کار آموزش و ساماندهی آن‌ها از مدت‌ها قبل صورت گرفته است.

کدخدایی در پاسخ به سوالی پیرامون عدم احراز صلاحیت رئیس جمهور پیشین گفت: وی در رأی گیری اعضای شورای نگهبان آرای لازم را کسب نکرد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه گفت: حدود ٢٠٠ مورد تخلف را به وزارت کشور و قوه قضاییه منعکس کرده ایم؛ هیئت تشکیل شده در قوه قضاییه به سرپرستی دادستان کل کشور به سرعت مشغول رسیدگی به تخلفات انتخاباتی است؛ هنوز گزارشی مبنی بر وقوع یک تخلف تعیین کننده انتخاباتی واصل نشده است.

وی همچنین تصریح کرد: در صورت کشیده شدن انتخابات به دور دوم، انتخابات در روز جمعه هفته بعد برگزار می شود.

کدخدایی در پاسخ به سوالی پیرامون تخلفات انتخاباتی دستگاه های اجرایی گفت: گزارشاتی که مقرون به صحت باشد برای قوه قضاییه ارسال می شود و دستگاه قضایی نیز همت کرده و پیگیری های سریعی در این باره انجام می دهد.

سخنگوی شورای نگهبان یادآور شد: پیشنهاد ما به وزارت کشور این است که با توجه به حساسیت انتخابات ریاست جمهوری گزارشات اعلام نتایج به صورت تدریجی اعلام شود.

کدخدایی افزود: پیرامون صلاحیت بانوان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان بحث و بررسی صورت گرفت و به هیچ وجه چنین موضوعی نبود که شورای نگهبان به صلاحیت بانوان به صرف زن بودن رسیدگی نکرده باشد.

وی ادامه داد: هنگام بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، برخی افراد برای تایید صلاحیت نیازمند یک یا دو رأی بودند.

کدخدایی در پاسخ به سوالی بیرامون اظهارات معاون اول دستگاه قضا در خصوص انجام تخلف و جرم از سوی ٦٠ مسئول اجرایی اظهار کرد: گزارشات قوه قضاییه بر اساس مستنداتی است که از جزیئات آن اطلاعی نداریم و اگر دستگاه قضایی در این رابطه رسیدگی و اعمال نظر کند ما در شورای نگهبان آنرا مدنظر قرار می دهیم.




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار