ثبت‌نام در مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور جکی یینگ تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد و شرکت کنندگان تا پایان خرداد ماه باید فیلم‌های 60 ثانیه‌ای خود را در زمینه علم و فناوری نانو زیستی ارائه دهند.
کد خبر: ۴۲۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 17 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از ایسنا مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور جکی یینگ از ابتدای آذرماه سال گذشته با ثبت‌نام از متقاضیان کار خود را شروع کرده است. این مسابقه که با موضوع ساخت فیلم‌های 60 ثانیه‌ای از انجام آزمایش‌های علمی گروه‌های دانش‌آموزی طرح‌ریزی شده است،‌ در تمامی حوزه‌های علمی همچون فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، ریاضیات، نجوم و یا ترکیبی از علوم مختلف است.

یکی از ویژگی‌های این مسابقه؛ بین‌المللی شدن و فراهم کردن عرصه رقابت برای دانش‌آموزان سایر کشورهای اسلامی است که در این دوره با حضور دانش‌آموزان افغانستانی بوده است.

بر اساس اطلاع‌ رسانی که از ابتدای سال 96 و همزمان با شروع سال تحصیلی در افغانستان انجام شد،‌ دانش‌آموزان افغان در کشور خود همراه با شرکت‌کنندگان در ایران برای شرکت در مسابقه دانش‌آموزی نور ثبت نام کرده و باهم رقابت می‌کنند.

تاکنون 3 هزار و 463 گروه دانش‌آموزی در این مسابقه ثبت نام کرده‌اند و هزار و 705 فیلم به بخش مسابقه ارسال شده است.

‌دانش‌آموزان تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام خود اقدام کرده و تا پایان خردادماه فیلم‌های 60 ثانیه‌ای خود را ارسال کنند. داوری‌های مسابقه به شیوه دوره‌ای انجام شده و در انتها هیات داوری نظر خود را نسبت به آثار اعلام می‌کند.

این دوره از مسابقه دانش‌آموزی نور با گرامیداشت پروفسور جکی یینگ برنده جایزه مصطفی (ص) ۲۰۱۵ در حوزه علم و فناوری نانوزیستی برگزار می‌شود.





۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار