با توافق احزاب پارلمانی برای برگزاری انتخابات پیش از موعد در اتریش به زعم کارشناسان روند فروپاشی ائتلاف بزرگ در این کشور آغاز شده است.
کد خبر: ۴۲۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 16 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از روزنامه "ویرتشافتز ووخه" آلمان، اپوزیسیون و دولت در اتریش درباره برگزاری انتخابات مجدد در این کشور با هم توافق کردند. یک برنامه کاربردی در این رابطه قرار است روز چهارشنبه به پارلمان معرفی شود.

بعد از ماه ها کشمکش به نظر می رسد روزهای ائتلاف دولتی سیاه-قرمز ( ائتلاف احزاب سوسیال دموکرت و حزب محافظه کار مردم) در اتریش شمرده می شود.

هم حزب سوسیال دوکرات و هم حزب محافظه کار مردم با انتخابات مجدد که مد نظر اپوزیسیون است موافقت کرده اند. سخنگوی حزب سوسیال دموکرات نیز این مسئله را تایید کرده است.

البته هنوز یک تاریخ زمانی برای برگزاری انتخابات زود هنگام در اتریش مشخص نشده است.

با توجه به اختلافات و نزاع ها در دولت ائتلافی اتریش و همچنین بازی های قدرتی داخلی "راینهولد میترلهنر"، وزیر اقتصاد، معاون صدر اعظم اتریش و رئیس حزب محافظه کار این کشور چند روز پیش کناره گیری خود از همه این سمت ها را اعلام کرده و دولت ائتلافی اتریش را وارد بحران عمیقی کرد.

سباستین کورس که رهبری حزب محافظه کار مردم اتریش را البته با شرایطی پذیرفته است در پیامی توئیتری اعلام کرد که وی از درخواست انتخابات مجدد اپوزیسیون و برگزاری آن در 8 یا 15 اکتبر حمایت می کند.

"الکساندر فان در بلن"، رئیس جمهور اتریش نیز از احزاب دولتی خواسته است که سریعا در این باره که این انتخابات کی باید برگزار شود شفاف سازی کنند.

انتخابات پارلمانی اتریش تا پیش از این طبق موعد مقرر و در پاییز سال 2018 قرار بود برگزار شود.

انتخابات پیش از موعد البته برای حزب افراطی آزادی اتریش فرصت خوبی برای وارد شدن به دولت ائتلافی بعدی ایجاد می کند.

کارشناسان در شرایطی فعلی تشکیل نسخه جدیدی از ائتلاف بزرگ در اتریش را بعید ارزیابی می کنند.




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار