سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا همچنان آماده همکاری با ایران و روسیه در جهت کاستن از مناقشات در سوریه است.
کد خبر: ۴۲۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 16 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از اسپوتنیک «شون اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که آمریکا همچنان آماده همکاری با ایران و روسیه برای کاستن از مناقشات در سوریه است.

اسپایسر گفت: «آمریکا با هدف دستیابی به راه حلی صلح آمیز برای [مناقشات در] سوریه، هم با روسیه و هم با ایران همکاری خواهد کرد».

وی با تکرار ادعاهای واهی مقامات واشنگتن گفت: «ایران و روسیه باید جنایات [دولت بشار] اسد را تصدیق نمایند... و از نفوذ خود برای رفع آنها استفاده کنند».

گفتنی است که در چهارمین دور از مذاکرات پیرامون برقراری آتش بس در سوریه که اوایل ماه مه در شهر «آستانه» پایتخت قزاقستان برگزار شد، شرکت کنندگان در این نشست بر سر ایجاد مناطق امن یا «کاهش تنش» در استان ادلب سوریه و هفت منطقه دیگر توافق کردند.

طرفین حاضر در این نشست همچنین موافقت کردند که پرسنل نظامی کشورهای تضمین کننده آتش بس- شامل ایران، روسیه و ترکیه- عهده دار نظارت و مدیریت بر مناطق کاهش تنش در سوریه باشند و در صورت تنظیم ترتیبات متقابل میان سه کشور مزبور، کشورهای ثالث نیز از امکان ورود به این حوزه برخوردار شوند.

لازم به ذکر است که هفته گذشته، در دیدار «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی وی، طرفین پیرامون تلاشهای مشترک مسکو- واشنگتن در خصوص دستیابی به راه حلی صلح آمیز برای مناقشات سوریه بحث و گفتگو کردند.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار