رئیس ستاد انتخابات استان البرز با بیان اینکه هیات‌های نظارت و اجرایی انتخابات البرز برای ارتقا اقتدار و انسجام نظام و برگزاری انتخاباتی با نشاط، عادلانه، امن و سالم، اتفاق نظر و اهتمام ویژه دارند، گفت: یک میلیون و 612 هزار نفر در البرز واجد شرایط رأی دادن هستند.
کد خبر: ۴۲۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵ 15 May 2017



















به گزارش تابناک البرز؛ رئیس ستاد انتخابات استان البرز با بیان اینکه هیات‌های نظارت و اجرایی انتخابات البرز برای ارتقا اقتدار و انسجام نظام و برگزاری انتخاباتی با نشاط، عادلانه، امن و سالم، اتفاق نظر و اهتمام ویژه دارند، گفت: یک میلیون و 612 هزار نفر در البرز واجد شرایط رأی دادن هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، فتح الله حقیقی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۶۱۲ هزار و ۴۳۰ نفر واجد شرایط رای در البرز وجود دارد، افزود: ۳۷ هزار و ۷۰۳ رای اولی نیز امسال در استان واجد شرایط رای هستند.

وی با بیان اینکه در ۱۷ شهر البرز ۱۰۹ کرسی شورا وجود دارد، ادامه داد: در 6 شهر استان که دارای هفت عضو شورا هستند، انتخابات به صورت تمام مکانیزه برگزار می‌شود که اکنون نیز مانور انتخابات تمام مکانیزه اجرایی شده و تا ۲۶ اردیبهشت ادامه دارد.

وی گفت: اکنون روند اخذ رای تمام مکانیزه مورد بررسی قرار گرفته و درصدد رفع مشکلات احتمالی هستیم.

حقیقی افزود: امسال هزار و ۲۸۳ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که از این تعداد هزار و ۲۳۵ شعبه ثابت و ۴۸ شعبه سیار است.

وی اضافه کرد: برای برگزاری انتخابات تمام مکانیزه برای هر ۲۰۰ رای یک صندوق در نظر گرفته شده و با بررسی‌های صورت گرفته زمان اخذ رای برای هر نفر کمتر از دو دقیقه تخمین زده شده است.

حقیقی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد کل امکانات اخذ رای تمام مکانیزه، تجهیزات پشتیبانی در نظر گرفته شده است، گفت: در این خصوص چندین مرحله آموزش برای فرمانداران، افراد پای صندوق و سایر اشخاص مرتبط پیش بینی و اجرایی شده است.

وی افزود: تمهیدات ویژه‌ای در این دوره برای برگزاری انتخابات اندیشیده شده که در ادوار گذشته وجود نداشته، بنابراین تمامی آسیب‌ها پیش بینی و پیشگیری شده است.

حقیقی خاطرنشان کرد: تمامی افراد منتخب در شوراها باید در حضور مردم و رسانه‎ها متعهد شوند که وعده‌های خود را عملی کنند و این امر به طور مستمر پیگیری می‌شود.

وی گفت: هیات‌های نظارت و اجرا در کمال وحدت و تعامل درصدد برگزاری انتخاباتی سالم، امن و باشکوه هستند و در این رابطه اتفاق نظر دارند.

رییس ستاد انتخابات استان البرز افزود: نمایندگان فرماندار که پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند، باید به صورت کارگاهی آموزش ببینند.

وی  در ادامه گفت: تاکنون تمامی اعضا کمیته‌ها بر اساس برنامه ریزی‌ها عمل کرده و با اقتدار و انسجام در راه برگزاری انتخابات گام برداشته‌ایم.

وی با اشاره به ضرورت برقراری امنیت ستادها و سخنرانان ادامه داد: بر این اساس تامین امنیت این حوزه بر عهده نیروی انتظامی بوده که تاکنون همکاری خوبی داشته است.

حقیقی گفت: برگزاری انتخابات از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است، بنابراین با توجه به آسیب شناسی انتخابات ادوار گذشته تمامی تدابیر لازم برای اندیشیده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار