رئیس‌جمهور جدید فرانسه دقایقی پیش «ادوارد فیلیپ» شهردار فرانسوی را به نخست‌وزیری این کشور منصوب کرد.
کد خبر: ۴۲۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ 15 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از فارس «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور جدید فرانسه امروز دوشنبه «ادوارد فیلیپ» 46 ساله شهردار شهر «هاور» و از جمهوری‌خواهان نزدیک به «آلن ژوپه» نخست‌وزیر سابق این کشور را به عنوان نخست‌وزیر جدید فرانسه معرفی کرد.

ادوارد فیلیپ وکیل و سیاستمدار فرانسوی از حزب جمهوری‌خواه این کشور است که از 24 اکتبر سال 2010 میلادی تاکنون شهردار شهر هاور فرانسه بوده است.

وی پیشتر از اعضای حزب اتحاد برای جنبش مردمی فرانسه بوده و سپس به حزب جمهوری‌خواه ملحق شده است.

ادوارد فیلیپ
 

بنابه گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، ادوارد فیلیپ هم‌اکنون مسئولیت تشکیل کابینه جدید دولت فرانسه طی دو روز آینده را برعهده خواهد داشت و
هدف از انتخاب یک شخصیت راست جمهوری‌خواه به عنوان نخست وزیر جلب بیشتر اعضای این حزب به سمت جنبش «پیشرو» است که امانوئل ماکرون آن را پایه‌گذاری کرده است.

رئیس جمهوری فرانسه قصد دارد با تشکیل یک حکومت مستقل از احزاب سنتی راست و چپ فرانسه بیشترین کرسی ها را در انتخابات ژوئن مجلس قانون‌گذاری این کشور به دست آورد.

جنبش موسوم به «جمهوری در حرکت» قرار است چهارشنبه آینده (پس فردا) اسامی ٤٢٨ نامزد خود را در انتخابات آینده مجلس اعلام کند.

 
ادوارد فیلیپ
 

معرفی و انتصاب ادوارد فیلیپ به مقام نخست‌وزیری فرانسه که طبق اعلام رسانه‌های فرانسوی قرار بود صبح امروز انجام شود، با تأخیر چند ساعته در ساعت 14:30 به وقت محلی فرانسه (17 به وقت تهران) اعلام شد.

«الکسی کوهلر» دبیرکل جدید کاخ الیزه ساعتی پیش پس از تأخیر چند ساعته در معرفی نخست‌وزیر جدید فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نخست‌وزیر رأس ساعت 14:30 به وقت فرانسه معرفی خواهد شد.

بر اساس اطلاعات موجود، پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه، ادوارد فیلیپ به دلیل تعلق به جناح راست میانه و آشنایی با زمینه‌های سیاسی از گزینه‌های بالقوه برای انتصاب به مقام نخست‌وزیری بود.

معرفی جایگاه نخست‌وزیر در جمهوری فرانسه

نخست‌وزیر فرانسه در جمهوری پنجم فرانسه، رئیس حکومت و رئیس شورای وزیران می‌باشد. در طول جمهوری سوم و چهارم، رئیس حکومت با نام رئیس شورای وزیران (Président du Conseil des Ministres) یا به صورت خلاصه رئیس شورا (Président du Conseil) شناخته می‌شد.

نخست‌وزیر وظیفه دارد لیست پیشنهادی وزیران را به رئیس‌جمهور تقدیم کند. فرامین و تصمیمات نخست‌وزیر مانند تمام تصمیم‌های اجرایی توسط سیستم دادگاه اداری نظارت می‌شود و برخی از احکام اجرایی پس از مشورت با شورای دولت (Conseil d'État) اتخاذ می‌شود.

تمام نخست‌وزیران از برنامه‌های دولت خود دفاع می‌کنند و بودجه تخصیصی را تعیین می‌کنند و میزان دخالت نخست‌وزیر در تصمیم‌گیری‌ها به هم حزبی بودن او با رئیس‌جمهور بستگی دارد.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار