محمد باقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ساعتی پیش با صدور بیانیه‌ای از ادامه رقابت در انتخابات انصراف داد و اعلام کرد که تمام ظرفیت و حمایت خود را برای ابراهیم رییسی قرار می‌دهد.
کد خبر: ۴۲۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵ 15 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از فرارو وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: "روزی که علی رغم مصالح شخصی، تصمیم گرفتم وارد صحنه انتخابات شوم، می دانستم با چه شرایط سخت و خطرناکی روبرو خواهم شد؛ چرا که روشن بود برای تغییر اساسی وضع موجود، راهی نیست جز مبارزه با 4 درصدی هایی که در سالهایی طولانی، توانسته اند بر شریان های اقتصادی و سیاسی کشور مسلط شوند و نه تنها اقدامی برای حل مهمترین معضلات روز اقتصادی و اجتماعی نکنند، بلکه روز به روز با ترجیح منافع خود و بی قانونی های گسترده، بر این بحران ها، به ویژه بر بحران رکود و بیکاری دامن بزنند."
 
در انتهای بیانیه قالیباف آمده است: "مبارزه تازه آغاز شده است و تا ریشه کنی کامل فساد و ناکارآمدی، باید جان و آبروی خود را نیز بی چشمداشت فدا کرد." برای خواندن متن کامل بیانیه قالیباف اینجا کلیک کنید.
 
تشکر رئیسی از قالیباف 
پس از اعلام انصراف قالیباف رئیسی که به شیراز سفر کرده بود، در جمع مردم از قالیباف تشکر کرد. او در واکنش به شعارهای تشکر از قالیباف، گفت: من از ایشان تشکر می‌کنم، کارشان انقلابی  بود؛ وضعیت کشور را من و آقای قالیباف می‌بینیم، رکود در این کشور رکورد زده است.
 
در همین حال یوسف پور آذری رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان اردبیل گفت: طی تماسی از ستاد مرکزی قالیباف در تهران اعلام شد سفر قالیباف به اردبیل امروز انجام نخواهد شد. علت لغو شدن این سفر انصراف آقای قالیباف به نفع حجت الاسلام رئیسی بوده است. 
 
اما خبر انصراف قالیباف بی شک داغ‌ترین خبر انتخاباتی امروز بود. پس از اعلام این خبر موجی از واکنش‌ها در شبکه‌های مجازی و سایت‌های اینترنتی به راه افتاد. در این بین شخصیت سیاسی نیز به این خبر واکنش نشان دادند.
 
باهنر و تمجید از مدیر جهادی 
محمد رضا باهنر یکی از نخستین کسانی بود که به انصراف قالیباف واکنش نشان داد او قالیباف را یک مدیر جهادی خواند.
 
محمدرضا باهنر در گفتگویی کوتاه با با ایسنا گفت: قالیباف هم یک مدیر جهادی است و هم با انصراف خود، یک کار جهادی برای موفقیت نیروهای انقلاب کرد. والعاقبه
 
قالیباف، تتلو را ناامید کرد!
امیر تتلو خواننده رپ نیز یکی دیگر از کسانی بود که بلافاصله به خبر انصراف قالیباف واکنش نشان داد. او در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "من انتخابم آقاى قالیباف بود و با اینکه همه چیزم و حتى پیج اینستامو از دست دادم، هنوزم به نظر ایشون احترام میزارم و رأى بنده با وجود نداشتن اطلاعات کافى "جناب آقاى رئیسى" هستند!! با نهایت احترامم براى جناب آقاى روحانى و با ذکر این مطلب که هر یک از کاندیداها انتخاب شدند، بنده به نظر مردم احترام میزارم و نوکری کاندیداى منتخب رو می‌کنم!! هر کسى که مردم خواستند و هر کسى که خدا خواست... .    
 
 واکنش مسئول تبلیغاتی ستاد محمدباقر قالیباف
واکنش
 
محمد هاشمی: قالیباف خودش را سوزاند
محمد هاشمی معتقد است که کناره گیری قالیباف به نفع رئیسی تنها به دلیل جلوگیری از رسوایی بیشتر است و او رأیی نداشت. 

محمد هاشمی تاکید کرد: آقای قالیباف رایی نداشت که با انصرافش به سبد آقای رئیسی ریخته شود. سبد رای آقای قالیباف، رئیسی و اصولگرایان یکی است. دو سبد رای نداشتند که حال بگوییم اتفاقی می افتد. متاسفانه آقای قالیباف خودش را خراب کرد و خودش را سوزاند. چون آقای قالیباف در دو مناظره آخر خیلی بد ظاهر شد و چهره بسیار بدی از خود ترسیم کرد کنار رفت. ایشان با بداخلاقی زیادی کرد و از امکانات شهرداری هم سو استفاده کرد. بر اساس نظرسنجی ها، آقای قالیباف ریزش رای زیادی داشت. بنابراین برای اینکه از رسوایی بیشتر جلوگیری کند، کناره گیری کرد. (متن کامل سخنان محمد هاشمی را اینجا بخوانید)
 
پیام منصور ارضی پس از کناره گیری قالیباف
حاج منصور ارضی پس از کناره گیری قالیباف به نفع رئیسی با صدور پیامی از وی تقدیر کرد.متن این پیام به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

آنچه امروز روی داد یعنی کناره گیری جناب آقای محمد باقر قالیباف به نفع حجت الاسلام دکتر سید ابراهیم رئیسی نشان دهنده مردانگی ، غیرت و از خود گذشتگی ایشان بود.

بدینوسیله مراتب تقدیر و تشکر خود را از این اقدام انقلابی و ائتلاف خجسته اعلام می دارم و امید دارم همه نیروهای انقلاب از جمله آقای قالیباف در دولت کار و کرامت به کارگیری شوند. سعادت مردم عزیز ایران را از خداوند مسئلت دارم.
 
واکنش کاربران: از بسیجی انقلابی تا وزیر لوله‌سازی 
خبر انصراف قالیباف در بین کابران سایت‌های اینترنتی نیز جنجال زیادی به پا کرد. هوادارن قالیباف از او به خاطر انصراف تشکر کردند و اعلام انصراف را به معنای بسیجی بودن و انقلابی بودن او تعبیر کردند. در مقابل اما در طرفداران دولت بیش از هر چیز طعنه و کنایه‌های قالیباف به جهانگیری در مناظره اول را یادآوری کرده بودند و سوال‌شان از قالیباف این بود که چه کسی صادق است، شما یا جهانگیری؟ 
 
یکی از کاربران فرارو با عنوان دانشجو در کامنتی زیر خبر انصراف قالیباف نوشت: "آقای قالیباف یادتونه تو مناظرات به آقای جهانگیری گفتین که صداقت شما ثابت میشه به نفع کی میرید کنار، حالا ایشون رو همه میدونستن که به نفع روحانی میره کنار ولی این کار نشون میده صداقتتون چقدره؟" 
 
کاربر بی نام دیگری در پاسخ به بیانیه قالیباف از بی‌اخلاقی‌های او در مناظره‌ها گلایه کرده و چنین نوشت: "جناب قالیباف شما نیک میدانید که رای آور نبودید و آبرویی برای نظام و شهدا نگذاشتید با این ادبیات زشت مرحوم طالقانی می فرمود کسی که در انتخابات وعده توزیع پول بدهد دو معنای تلخ دارد جامعه از آرمان آنقدر تهی شده که می توان با پول رای خرید و سر نوشت یک ملت را تغیر داد یا کاندیدا آنقدر تهی است که به جای اینکه خود متاعی برای عرضه داشته باشد به حاتم بخش از کیسه بیت المال می پردازد بنده بعنوان یک ایرانی با 70 سال سن برای کشورم گریه کردم که شما عزیزان فقط به همدیگر فحش دادید آیا شما الگوی مسلمین ایران هستید ای خدا اگر اینها برای خدمت خلق بوده خود قاضی باش."
 
محمد کاربر دیگر فرارو معتقد است که این کار از قبل برنامه‌ریزی شده بود. او نوشت: "از همون اول طبق استراتژی اصولگرایان قرار بود دو کاندیدای اصولگرا بصورت جدی برای به ریاست جمهوری رسیدن مبارزه کنند و آخرش هر کدام در نظرسنجیها عقب بود به نفع کاندیدای دیگر بره کنار..خیلی پیچیده نیست چرا خودتون رو به اون راه میزنید؟این خیلی فرق میکنه با آقای جهانگیری که از همان اول گفت نه برای رئیس جمهور شدن بلکه برای کمک به ریاست جمهوری در ارائه آمار وارقام و تبیین اصلاح طلبی به میدان آمده ام.آقای جهانگیری اگر در نظرسنجیها هفتاد درصد هم رای داشت باید کنار میرفت.حالا متوجه شدید که تفاوت کار از کجا تا به کجاست؟"
 
در مقابل اما هوادران رئیسی و قالیباف به تمجید از این تصمیم قالیباف پرداختند. مثلا یکی از کابران در خبرگزاری فارس نوشت: "بسیجی واقعی قالیباف. نشان داد که دغدغه مردم دارد و نه شهوت قدرت. فردا با تصاویر قالیباف، در مصلی تهران حاضر خواهیم شد."
 
مخاطب ناشناس دیگری نیز نوشت: "آینده جوانان و انقلاب را بر خود خودش ترجیح داد در عمل میتونست باشه و کاری کنه ارای انقلابی ها پخش بشه و روحانی رای بیاره حتی با یک رای بیشتر رئیس جمهور میشد ولی دیگه تموم شد. رئیسی از همین الان رئیس جمهوره. اینکه می‌گیم رئیسی رئیس جمهوره نه ... مهم نیست این مهمه که جوانان رئیس جمهورند."
 
یکی دیگر از هوادران قالیباف با عنوان جانباز نوشت: "اين مردانگي نشانه روحيه ايثارگري ايشان است كه هنوز دروجود بچه هاي جبهه وجنگ بوده وهست دمت گرم سردار نتيجه انتخابات هرچه شود اين كارتان تو اذهان خواهد ماند افتخار مي كنم زماني هم رزم همچنين اشخاصي بودم."
 
خبر انصراف قالیباف اما بیش از تحلیل‌های جدی، واکنش‌های طنز به همراه داشت: مثلا کاربری نوشته بود:  "آيا برنامه هاي آقاي رئيسي براي پر كردن يخچال ها با آقاي قاليباف مشابه است؟ آيا ايشان براي فريزرها هم برنامه دارند؟" 

کاربر دیگری هم نوشته بود: "احتمالا وزیر لوله سازی دولت کار و کرامت قراره بشه!!!" و این واکنش‌ها همچنان ادامه دارد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار