رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت که بخش خصوصی استان برای مشارکت و سرمایه گذاری مشترک با افریقای جنوبی در زمینه سدسازی، ساختمان، نیروگاه و خدمات مهندسی آمادگی کامل دارد.
کد خبر: ۴۲۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲ 15 May 2017
به گزارش تابناک البرز؛ رحیم بنا مولایی در نشست تخصصی بین فعالان اقتصادی البرز و هیات تجاری آفریقای جنوبی، خاطرنشان کرد: استان البرز در زمینه صنعت نساجی، داروسازی، ملزومات پزشکی، صنایع غذایی و قطعات خودرو، از ظرفیت ها وتوانمندی های بالایی برخوردار است و در این زمینه ها می تواند با کشور افریقای جنوبی همکاری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین البرز از مراکز مهم آموزش عالی و تحقیقاتی در زمینه های ارایه خدمات مهندسی برخوردار است و ما می توانیم در این جهت نیز با آفریقای جنوبی همکاری متقابل داشته باشیم.

بنامولایی با اشاره به استقرار منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه باری پیام (cargo) به عنوان یکی از مزیت های استان البرز اظهار کرد: استقرار گمرک فرودگاه پیام از ویژگی های مهم این منطقه است و ما می توانیم به صورت مستقیم با اختصاص هواپیمای باری تجارت بین استان البرز و افریقا را تا حد مطلوبی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برای اتخاذ قراردادهای با خطوط هوایی آفریقا جنوبی برای انتقال کالاهای تجاری از جمله گوشت، گل و گیاه، میوه و سبزی جات اعلام آمادگی دارد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز با اشاره به جاذبه های گردشگری استان البرز افزود: استان البرز در توسعه گردشگری، توریست ورزشی و توریست سلامت با کشور افریقا جنوبی اعلام امادگی می کند.

پیش از این یک هیات تجاری به سرپرستی روسای سازمان صنعت و معدن و اتاق بازرگانی استان در سال 90 به شهر ژوهانسبورگ و کیپ تاون آفریقا ی جنوبی سفر کرده و مذاکرات تجاری موفقی داشتند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار