مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای کشور با اعلام این که تاکنون بیش از 200 قربانی آلوده به باج افزار در فضای سایبری کشور از سوی مرکز ماهر شناسایی شده است از بخش سلامت کشور خواست نسبت به بروز رسانی سیستم عامل های رایانه ها اقدام شود.
کد خبر: ۴۲۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 14 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از مرکز ماهر، اعلام کرد که باج افزاری* تحت عنوان wannacrypt‌ با قابلیت خود انتشاری در روزهای اخیردر شبکه کشورها شیوع یافته است. براساس رصدهای انجام شده توسط مرکز ماهر، این بدافزار در سطح شبکه کشور ما نیز رصد شده است.
بیشتر این آلودگی ها دربخش پزشکی و سلامت شناسایی شده و اقدام جهت رفع آلودگی و پاکسازی آنها از سوی تیم های امداد و نجات مرکز ماهر (مراکز آپا) مستقر در استان های کشور در دست انجام است.
این گزارش حاکی است، این حمله را می‌توان بزرگترین حمله آلوده کردن به باج‌افزار تاکنون نامید و این باج‌افزار به نام‌های مختلفی همچون WannaCry، Wana Decrypt0r، WannaCryptor و WCRY شناخته می‌شود.
این باج‌افزار همانند دیگر باج‌افزار‌ها دسترسی قربانی به کامپیوتر و فایل‌ها را سلب کرده و برای بازگرداندن دسترسی درخواست باج می کند.
باج‌افزار یاد شده برای پخش شدن از یک کد اکسپلویت متعلق به آژانس امنیت ملی آمریکا به نام EternalBlue استفاده می‌کند که مدتی پیش توسط گروه shadowbrokers منتشر شد. 
این کد اکسپلویت از یک آسیب پذیری در سرویس SMB سیستم‌های عامل ویندوز با شناسه MS17-010 استفاده می‌کند. اکنون این آسیب‌پذیری توسط مایکروسافت مرتفع شده است اما کامپیوتر‌هایی که بروزرسانی مربوطه را دریافت نکرده اند نسبت به این حمله و آلودگی به این باج‌افزار آسیب‌پذیر هستند.
باتوجه به فعالیت این باج افزار در کشور ما، لازم است جهت پیشگیری از آلودگی به آن، مدیران شبکه نسبت به برورزرسانی سیستم‌های عامل ویندوز و تهیه کپی پشتیبان از اطلاعات مهم خود در اسرع وقت اقدام کنند.
Ransomware (باج افزار ) 
باج افزار یک نوعی از بد افزارها است که به مجرمان این امکان را می دهد تا بتوانند از طریق یک کنترل از راه دور، کامپیوتر قربانی را قفل کنند به طوری که کاربر نتواند از سیستم خود استفاده کند و سپس یک پنجره پاپ آپ روی کامپیوتر شخص نمایان کنند تا به او بگویند که این قفل باز نمی شود تا زمانی که هزینه ای را برای باز کردن آن بپردازید.
به گزارش ایرنا ز روزجمعه گذشته حملات سایبری بی سابقه ای در کل جهان با سوءاستفاده از نشت اطلاعات از آژانس امنیت ملی آمریکا آغاز شده است.
به گزارش بیزینس اینسایدر، ماجرا از آنجا آغاز شد که چند ماه قبل یک گروه هکری روش های مورد استفاده آژانس امنیت ملی آمریکا برای نفوذ به رایانه ها و سرقت اطلاعات از آنها را افشا کردند. 



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار