متهمان با جستجو در سایت دیوار، کالاهایی از نوع برنج و حبوبات را که برای فروش آگهی شده شناسایی و سپس اقدام به تماس و یا ارسال پیامک به مالک اموال می کردند.
کد خبر: ۴۲۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴ 09 May 2017



















به گزارش تابناک البرز؛ سردار بخشعلی کامرانی صالح ظهر سه شنبه در نشست خبری که در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد با اشاره به انتخابات پیش رو، از کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا با توجه به ضوابط قانونی که برایشان مشخص شده عمل کنند تا فضای آرام و بدون تنشی را در آستانه انتخابات داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان البرز در ادامه با تاکید بر رعایت اصول اخلاقی و اجتماعی از سوی هواداران کاندیداها، افزود: هواداران کاندیداها از بازگو کردن مطالبی که در آستانه انتخابات منجر به تشویش اذهان عمومی و خدشه دار شدن احساسات مردمی می شود، پرهیز کنند.

وی در بخش دیگری از دستگیری کلاهبرداران میلیاردی از فروشندگان کالا در سایت دیوار خبر داد و اظهار کرد: متهمان تاکنون به هشت فقره کلاهبرداری به ارزش یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال اعتراف کرده اند.

دستگیری کلاهبرداران میلیاردی از سایت دیوار
وی در رابطه با شگرد کلاهبرداری این باند، گفت: متهمان با جستجو در سایت دیوار، کالاهایی از نوع برنج و حبوبات را که برای فروش آگهی شده شناسایی و سپس اقدام به تماس و یا ارسال پیامک به مالک اموال می کردند.

سردار کامرانی صالح تاکید کرد: در نهایت پس از انجام مانورهای متقلبانه و جلب اعتماد فروشندگان در منطقه مهرشهر برای خرید کالاهای مذکور با آنها قرار ملاقات گذاشته و در تماس تلفنی با فروشندگان قید می کردند که مبلغ فروش را به صورت نقد پرداخت خواهند کرد اما پس از حضور مشتری که اغلب در ساعات پایانی شب و زمان خلوت بود ادعا می کردند که به علت معاملات زیادی که انجام داده اند اکنون پول نقد ندارند و به جای آن از چک های جعلی در ازای مبلغ کالاهای خریداری شده استفاده می کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: خریداران کالا با اجاره خودرو وانت نیسان کالاهای خریداری شده را انتقال داده و سپس آنها را در مکان های دیگری به خودروی خود انتقال می کردند کالاها را در کرج و دیگر شهرستان ها به فروش می رساندند.

انهدام باند تراول چک و اسناد دولتی در فردیس
سردار کامرانی صالح در بخش دیگری از انهدام باند جعل تراول چک و اسناد دولتی در پوشش ارائه خدمات کامپیوتری در فردیس خبر داد و گفت: چهار نفر در این زمینه دستگیر شدند.

وی عنوان کرد: در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر یک واحد به ظاهر ارائه دهنده خدمات کامپیوتری در خصوص تکثیر و فروش تراول چک های جعلی و جعل اسناد و مدارک دولتی در شهرستان فردیس، پیگیری موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

سردار کامرانی صالح با بیان اینکه پس از انجام تحقیقات میدانی ماموران پلیس در مخفیگاه وی تعدادی اسناد و مدارک دولتی، انواع مهر های شرکت ها، گواهینامه، تعدادی چک، کارت معاینه فنی، دو دستگاه خودرو و غیره کشف شد، گفت: اعضای باند در پوشش ارائه خدمات کامپیوتری اقدام به تکثیر ۴۰۰ فقره تراول چک ۵۰۰ هزار ریالی و اسناد و مدارک جعلی و پخش تراول چک ها در بازار و در بین مردم می کردند.

انهدام باند کلاهبرداری میلیاردی به شیوه کارت به کارت در کرج
سردار کامرانی صالح در بخش دیگری از انهدام و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری میلیاردی با شیوه کارت به کارت در البرز خبر داد و افزود: در پی وصول پرونده های متعدد در خصوص کلاهبرداری های کارت به کارت و نارضایتی های ایجاد شده برای شهروندان مراتب در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز ادامه داد: با بررسی تماس های فرد تماس گیرنده مشخص شد که تمامی تماس ها از داخل زندان صورت گرفته است و با بررسی پرینت صورت حساب های بانکی و استعلام از بانک هایی که وجوه از آنها دریافت شده بود، مشخصات صاحب حساب شناسایی شد و هنگامی که به منظور انجام عملیات بانکی به بانک مراجعه کرده بود در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

وی در رابطه با شگرد کلاهبرداری ابن باند، عنوان کرد: سارقان کلاهبردار با معرفی خود به عنوان گوینده رادیو و برنده شدند در قرعه کشی سفر به عتبات عالیات، و یا برنده شدن خودرو و یا آپارتمان فرد مذکور را به پای دستگاه «ام.تی.ام» کشانده و اقدام به خالی کردن حساب مالباختگان می کردند و سپس وجه مذکور را به حساب هایی از طریق عوامل خود در بیرون از زندان افتتاح کرده بودند واریز و از آن طریق اقدام به خرید گوشی تلفن همراه، طلا و زیور آلات، دلار و سکه می کردند.

کشف ۵۵ کیلو انواع مواد مخدر در مهرشهر
فرمانده انتظامی استان البرز در ادامه از کشف ۵۵ کیلو انواع مواد مخدر در البرز خبر داد و اظهار کرد: در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر فعالیت فردی در فروش و توزیع مواد مخدر در مهرشهر کرج پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و پس از مشخص شدن منزل فرد مذکور با رعایت مسائل امنیتی در بازرسی از داخل کمد دیواری اتاق خواب، مقدار ۲۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک، یک کیلو و ۳۵۰ گرم شیره تریاک و ۹۸۰ گرم سوخته تریاک کشف کردند.

وی با بیان ابنکه در عملیات جداگانه ای در پی دریافت گزارشی مبنی بر توزیع مواد مخدر توسط فردی در گرمدره پیگیری موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با مواد مخدر استان البرز قرار گرفت، اعلام کرد: در این عملیات ۳۳ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش و تریاک کشف شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۸۷ کیلو و ۶۶۰ گرم انواع مواد مخدر در استان البرز کشف شده است.

کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در البرز
سردار کامرانی صالح از کشف ۲۰۰ میلیارد کالای قاچاق در استان البرز خبر داد و گفت: در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر نگهداری مقادیری کالای قاچاق در یک شرکت تولیدی در منطقه گرمدره کرج، اکیپ از ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی استان البرز برای بررسی موضوع به شرکت مورد نظر اعزام شدند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از انبار شرکت ۱۳ هزار و ۹۸۰ دستگاه تلویزیون خارجی در سایز های ۳۲، ۴۰، ۴۲، ۶۵ اینچ به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال را که قطعات آن به صورت قاچاق وارد کشور شده و پس از مونتاژ به شرکت مذکور در بازار تقاضا به فروش می رسید را کشف کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار