معاون فنی اداره کل منابع طبیعی البرز گفت: اجرای طرح انتقال آب سدهای طالقان و کرج به ضرر محیط زیست استان تمام می‌شود.
کد خبر: ۴۲۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 08 May 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ معاون فنی اداره کل منابع طبیعی البرز گفت: اجرای طرح انتقال آب سدهای طالقان و کرج به ضرر محیط زیست استان تمام می‌شود.

‌‌مهدی فتحی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: طرح‌های انتقال آب همیشه تبعات و آسیب‌های ناخوشایندی را برای منطقه‌ای كه آب از آنجا منتقل می‌شود به همراه دارد و باعث تغییرات ناخوشایند در اكوسیستم می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی كه آب انتقال می‌یابد، حقابه‌هایی كه درپایین دست وجود دارند از بین می‌روند، تغذیه دشت‌ها ناقص می‌ماند و چرخه طبیعی به هم می‌ریزد و این موارد باعث تشدید اتفاقات ناگوار محیط زیستی می‌شود.

وی با اشاه به تبعات انتقال آب سدهای طالقان و کرج افزود: وقتی انتقال آب در استان صورت می‌گیرد بخشی از دشت‌های پایین دست كه به وسیله آن آب سیراب و تغذیه می‌شدند، خشكیده و تبدیل به كانون ریزگردها می‌شوند.

این مسئول گفت: به عنوان مثال انتقال آب رودخانه كرج مسیری را كه این رود به سمت جنوب‌(مثل دشت‌های اشتهارد و پایین دست شهریار) طی می‌كرد، خشكانده است و اراضی كشاورزی این مناطق كه زمانی از رودخانه كرج تغذیه می‌شد، خشكیده و به حال خود رها شده‌اند.

فتحی توضیح داد: علاوه براین بسیاری از چاه‌ها خشكیده‌اند و اكنون زمین‌هایی كه زمانی سبز بودند تبدیل به كانون ریزگرد‌ها شده‌اند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی البرز با اشاره به تاثیرات منفی انتقال تونلی آب رودخانه كرج گفت: این انتقال كه حدود 30 كیلومتر از مسیراین رود را تحت تأثیر قرار می‌دهد، قطعا به اكوسیستم منطقه آسیب وارد می‌كند و در مبحث حقابه و حقابه برها و اكوتوریسم تأثیر منفی خواهد گذاشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار