کد خبر: ۴۱۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۶ 04 May 2017
به گزارش تابناک یزد،غلامرضا مشعلچی، معاون توسعه مشارکت های مردمی استان یزد با بیان اینکه پرداخت زکات نقش موثری در اقتصاد مقاومتی دارد اظهار کرد: طی سال گذشته ۱۰۹ میلیارد ریال زکات مستحب و واجب در استان یزد جمع آوری و در جهت رفع مشکل محرومان و تکمیل پروژه های عام المنفعه در روستاها هزینه شده است.
وی با بیان اینکه از ۷۶۸ روستای سطح استان، ۱۷۷ روستا مشمول پرداخت زکات هستند افزود: بیش از ۵۳ درصد زکات جمع آوری شده در زمینه احداث و تکمیل پروژه های عام المنفعه و ۴۷ درصد نیز برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان اختصاص یافت.
معاون توسعه مشارکت های مردمی استان یزد با اشاره به رشد ۱۵ درصدی زکات جمع آوری شده در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۴ تصریح کرد: ۵۶ میلیارد ریال از زکات جمع آوری شده در زمینه احداث و تکمیل پروژه های عام المنفعه شامل مسجد، حسینیه، خانه عالم و حوزه علمیه و ۵۳ میلیارد ریال نیز برای تامین جهیزیه( هفت درصد)،کمک معیشت( ۳۱ درصد)، درمان(سه درصد) و مسکن نیازمندان(شش درصد) در سال ۹۵ هزینه شده است.
وی با بیان اینکه حدود یک میلیارد ریال از زکات جمع آوری شده واجب و مابقی زکات مستحبی بوده است گفت: ۵۴۶ نفر از عاملان افتخاری روستایی و شهری در خصوص جمع آوری زکات با کمیته امداد همکاری دارند، سال گذشته تلاش های مطلوبی  جهت افزایش جمع‌آوری زکات به ویژه در زمینه کشاورزی به عنوان اولویت‌های شورای زکات استان انجام شده است.
مشعلچی با اشاره به توزیع حدود ۱۲۰ تن آرد در مناطق محروم استان افزود: آرد توزیع شده در مناطق محروم به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل کفاره غیر عمد بود که از سوی دفتر امام جمعه محمد آباد یزد طی چند مرحله در سال ۹۵ به کمیته امداد استان اهداء شد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی استان یزد در رابطه با سایر فعالیت‎های حوزه مشارکت‎های مردمی مطرح کرد: این حوزه در بیش از ۴۵ سرفصل کاری مشغول به ارائه خدمات است که جمع‎آوری صدقات، طرح رضوان(کمک به احداث منازل مددجویی)، طرح اکرام ایتام، محسنین(حمایت از نیازمند غیر یتیم)، اطعام، کوثر(تامین جهیزیه)، شفاء(کمک به درمان مددجویان)، نذر قربانی، عقیقه از جمله این طرح های مشارکتی است، تمامی کمک های جمع آوری شده مردمی در استان صرف امور نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در همان شهرستان می شود.
یادآور می شود طی این مدت از مجموع زکات جمع آوری شده، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مربوط به زکات فطریه عام و سادات پرداختی توسط مردم خداجوی استان یزد به کمیته امداد بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار