رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با کسب اعتماد خیران مدرسه ساز، 34 درصد مدارس کشور در دولت یازدهم توسط این خیران احداث شده است.
کد خبر: ۴۱۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ 27 April 2017
به گزارش تابناک : محمدتقی نظرپور روز پنجشنبه در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز خراسان رضوی در مشهد افزود: دو دولت یازدهم تعهد خیران مدرسه ساز حدود 30 هزار میلیارد ریال بوده که 33 درصد این میزان تاکنون محقق شده است.
وی بیان کرد: در طول 18 سال گذشته از برگزاری جشنواره های خیران مدرسه ساز حدود 70 هزار میلیارد ریال مجموع تعهدات خیران بوده که از این میزان 28 هزار میلیارد ریال آن، معادل 40 درصد محقق شده است.
وی اظهار کرد: در طول این مدت 108 هزار کلاس درس توسط خیران در کشور ساخته شده که کمک بسیار خوبی به آموزش و پرورش بوده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با درخواست از خیران که مدارس احداثی را ماندگار و مقاوم بسازند، تاکید کرد: در کشور تنها 100 باب مدرسه ماندگار وجود دارد بنابراین خیران، مدرسه ای بسازند که زیبا، مقاوم و ماندگار باشد تا نسل های آینده نیز بتوانند از این مدارس استفاده کرده و راه این خیران را ادامه دهند.
نظرپور اظهار کرد: خیران در کنار ساخت مدارس، آموزش و پرورش را در نگهداری از آنها نیز همراهی و کمک کنند.
وی با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش در جلسه ای با مجمع خیران مدرسه ساز اظهار کرد: در این جلسه وزیر به خیران اعلام کرد که در کشور حدود یک هزار مدرسه خشتی و یک هزار و 700 مدرسه کانکسی وجود دارد که امیدواریم با همت خیران بتوانیم ظرف مدت دو سال آینده مدارس خشتی را نوساری کنیم.
وی با بیان اینکه بازسازی و ساخت این 2700 مدرسه معادل پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، افزود: امیدواریم بتوان با کمک خیران این هزنیه ها تامین و این تعداد مدارس را بازسازی و نوسازی کنیم.
نظرپور گفت: هر خیر و نیکوکار حتما نباید اقدام به ساخت یک مدرسه نماید، خیرانی که توانایی ساخت یک مدرسه را ندارند می توانند یک کلاس درس احداث کنند و باید به سمتی حرکت کرد که مدرسه با چند خیر نیز احداث شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در استان خراسان رضوی حدود چهار هزار خیر مدرسه ساز وجود دارد که این تعداد 13 درصد از خیرین مدرسه ساز کشور را شامل می شوند.
نظرپور ادامه داد: 18.3 درصد کلاسهای ساخته شده که حدود 20 هزار کلاس درس می شود توسط خیران در استان خراسان رضوی احداث شده است.
وی اظهار کرد: باید در کنار مدرسه سازی به مقاوم سازی مدارس نیز توجه کنیم که خیران به این بخش نیز می توانند کمک کنند.
گفتنی است در جشنواره هجدهم تا نوزدهم خیران مدرسه ساز توسط خیران، 219 پروژه با 850 میلیارد ریال اعتبار در خراسان رضوی تعهد شده است.
یک میلیون و 200 هزار دانش آموز استان خراسان رضوی در 12 هزار و 500 مدرسه، حدود 57 هزار کلاس درس به تحصیل مشغول هستند.
این تعداد دانش آموز شامل حدود 9 درصد جمعیت دانش آموزی کشور است.



منبع : ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار