نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با اندیشه، دانایی و عمل و نه با شعار وارد میدان شد، گفت: رعایت اخلاق یکی از مهم‌ترین اصول اداره مملکت است و نباید فراموش کرد که اخلاق یعنی بر اساس مصلحت عمل کردن چرا که نمی‌شود همه چیز را با دروغ بیان کرد.
کد خبر: ۴۱۴۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 27 April 2017
به گزارش تابناک : مسعود پزشکیان در مراسم افتتاح ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در ایلام با بیان اینکه توسعه یافتگی از یک نظر به معنای احترام گذاشتن به نظر دیگران است، اظهار کرد: نباید به دیگران توهین کرده و یا به کسی فحش داد؛ چرا که توسعه یعنی احترام به همه انسان‌ها با هر باوری که دارند.
 
نماینده تبریز، آذرشهر و سکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما باید طوری حرف نزنیم که دیگران احساس کنند آنها را مسخره می‌کنیم، افزود: در سال‌های گذشته نیز برخی افراد مدعی شده بودند که در طول چهار و هشت سال مشکلات اقتصادی به ویژه اشتغال را در ایران حل خواهند کرد، ولی در پایان کار آنها هیچ دستاوردی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه رئیس مجلس قبل در زمان دولت گذشته از تخلف حدود 60 درصدی دولت در اجرای قوانین سخن می‌گفت و رئیس جمهوری وقت نیز بر پایبندی به قانون اساسی تاکید می‌کرد ولی در این میان یک نفر دروغ می‌گفت، تصریح کرد: کسی که می‌خواهد مملکت را اداره کند باید سابقه اداره جایی را داشته باشد و از همه مهم‌تر اینکه با منطق با مردم صحبت کند و دروغ نگوید .

پزشکیان با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های حال حاضر کشور به این خاطر است که در یک برهه از زمان با مردم راست گفته نمی‌شد، اضافه کرد: راست نگفتن و عدم بیان حقیقت به دور از راه امام و انقلاب است.

نماینده دوره‌های هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما از هر کسی که روی کار می‌آید راست گفتن و بیان حقیقت را می‌خواهیم، عنوان کرد: رعایت اخلاق یکی از مهم‌ترین اصول اداره مملکت است و نباید فراموش کرد که اخلاق یعنی بر اساس مصلحت عمل کردن چرا که نمی‌شود همه چیز را با دروغ بیان کرد و حق با کسی است که متقی‌تر باشد.

وی با اشاره به اینکه باید صدای مردم را شنید و به آن پاسخ داد، گفت: ما باید بر اساس عدالت با مردم برخورد کنیم و همیشه با صداقت با مردم سخن بگوییم و این جسارت را داشته باشیم که اگر اشتباهی کردیم با صداقت به مردم بگوییم که این کار جسارت می‌خواهد و کسانی که اشتباهات و ناکارآمدی‌های خود در دوران مدیریت را نمی‌پذیرند، صلاحیت عهده‌دار شدن مسئولیت‌ها را ندارند.

پزشکیان با تاکید بر اینکه باید بپذیریم که مشکلات زیادی داریم، اظهار کرد: در کشوری مانند ژاپن زلزله 10 ریشتری خونی از دماغ کسی نمی‌آورد ولی در کشور ما با بارش باران و آمدن سیل نه چندان زیادی خسارات فراوانی وارد می‌شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برازنده ایران نیست که جوانان ما بیکار بمانند، گفت: با اندیشه، عمل و دانایی و نه با شعار باید وارد میدان شد و با کار کارشناسی و نه شعار واهی عمل کرد و از همه مهم‌تر اینکه باید باور داشته باشیم که چگونه خود را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه باید با منطق در صحنه حضور پیدا کرد، اضافه کرد: نباید با احساسات مردم برخورد ناصحیح داشته باشیم بلکه باید منطقی با مردم برخورد کنیم.



منبع : ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار