تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره امور اجرایی زکات چهارمحال و بختیاری گفت: 20 میلیارد و 969 میلیون ریال زکات سال گذشته در این استان جمع آوری شد که یک چهارم این مبلغ زکات واجب است.
کد خبر: ۴۱۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 26 April 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الاسلام سیدمهدی هاشمی با اعلام این خبر افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در تلاش هستیم بیش از 60 درصد زکات پرداختی کشاورزان و دامداران را صرف امور معیشتی نیازمندان نماییم.
وی به وجود 814 روستا در استان اشاره و تصریح کرد: از این تعداد 500 روستا مشمول پرداخت اقلام زکات هستند که 400 روستا در پرداخت زکات با کمیته امداد استان مشارکت داشته اند.
هاشمی افزود: پرداخت زکات واجب در استان سال گذشته 6 برابر رشد داشته است.
رئیس اداره امور اجرایی زکات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زکات واجب در استان به اقلام گندم، جو و کشمش تعلق می گیرد، اظهار کرد: مبلغ پرداختی زکات فطریه چهار میلیارد و 935 میلیون ریال بوده که بیشترین پرداخت فطریه عام بوده و همچنین 11 میلیارد و 119 میلیون ریال زکات مستحبی به صورت نقد و کالا دریافت شده است.
هاشمی با اشاره به مجموع نیروهای فعال در حوزه جمع آوری زکات استان افزود: 6 روحانی، 280 نفر از عاملان زکات و 30 نفر از مبلغان زکات با کمیته امداد و امور اجرایی زکات همکاری می‌ کنند.
وی خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از زکات مستحب برای تهیه جهیزیه، مسکن، بهبود معیشت و درمان نیازمندان هزینه شده است.
زکات از دستورات دین اسلام و یکی از فروع دین است که بر 9 چیز «گندم» و «جو» و «خرما» و «کشمش» و «طلا» و «نقره» و «گوسفند» و «گاو» و «شتر » واجب است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار