استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت:اگر تمامی جزئیات برجام و توافق هسته ای قابل ذکر کردن بود، هیچ منتقدی دیگر زبان به انتقاد از دولت نمی توانست بگشاید.
کد خبر: ۴۰۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 17 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا فریدون همتی روز یک شنبه در همایش سراسری دهیاران و کارآفرینان روستایی استان قزوین که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، افزود:اگر همه دستاوردهای توافق هسته ای قابل بیان بود راه بر هیچ منتقدی باز نمی شد تا این دستاوردها را تضعیف کند و بلکه آنها در مسیر تایید این موفقیت ها و دستاوردها حرکت می کردند.
وی با بیان اینکه تضعیف برجام از جانب دشمن طبیعی است اما از داخل کشور این گونه به نظر نمی رسد،افزود: حتی دشمنان و سازمان های بین المللی بعد از برجام در گزارشی به این نکته اعتراف کردند که فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی ایران تهدید آمیز نیست و بالطبع مسئولیت دروغ های پیشین خود را در زمینه سلاح های هسته ای و ایران هراسی پذیرفتند.
همتی با بیان اینکه در نتیجه تحریم ها بسیاری از کارخانه ها و صنایع ایران به رکود و تعطیلی کشیده شدند، افزود: صادرات صنعت فرش ایران که سالیانه 80 میلیون دلار بود در دوران تحریم ها به صفر رسید ولی پس از برجام اکنون به مرز 50 میلیون دلار رسیده و در حال پس گیری بازارهای گذشته خود است.
وی در ادامه با اشاره به انتقاد برخی از رئیس جمهوری،گفت: منتقدان باید در کنار پرداختن به نقاط ضعف احتمالی به نقاط قوت دولت و کارها و خدمات ارائه شده نیز بپردازند و منصفانه رفتار کنند.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به شرایط استقرار دولت یازدهم در سال 92، ادامه داد: دولت تدبیر و امید در شرایطی که قیمت دلار از 10 به 30 هزار ریال افزایش یافت و نرخ بیکاری به 11 درصد رسیده بود و همچنین با کاهش قیمت و فروش نفت و تحریم های ظالمانه مواجه بودیم، بر روی کار آمد اما با تلاش های انجام شده پس از سه سال و نیم توانست این شرایط را بهبود بخشد.
همتی ادامه داد:آمریکا،صهیونیست ها و ایادی آنها به دنبال انهدام اقتصاد ایران و ایجاد بحران های اجتماعی و نارضایتی و زمین گیر شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند که با تدبیر مقام معظم رهبری و تصمیم هوشمندانه مردم در انتخاب دولت تدبیر و امید در مسیری عقلانی و منطقی، این دکترین خنثی و بی اثر شد.
وی در ادامه با اشاره به ایجاد برخی تشکیک ها و شبهات در خصوص صحت 20 تا 22 هزار شغل جدید در استان قزوین در سال گذشته،گفت: تمامی آمار اشتغال استان طی 10 ساله اخیر توسط سازمان های مرجع با معادلات منطبق بر سازمان های جهانی تهیه شده و هیچ گونه اخلال و شبهه افکنی به آن وارد نیست.
نماینده عالی دولت در استان قزوین با اشاره به کاهش درآمدهای دولت در سه سال گذشته، افزود: قیمت نفت با خصومت دشمنان از 110 دلار در هر بشکه به 25 دلار کاهش یافت ولی دولت با وجود این موضوع و داشتن محدودیت در فروش این ماده موفق شد با آرامش و اقتدار در صحنه های جهانی و سیاست داخلی ظاهر شود.
وی در ادامه به تبدیل نرخ منفی رشد اقتصادی به مثبت در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در نتیجه فعالیت های دولت رشد منفی اقتصادی کشور از 6.8 دهم درصد به مثبت هشت درصد که رقم قابل توجهی است، رسید و برای اولین بار صادرات از واردات پیشی گرفت که یک موفقیت بسیار بزرگ برای کشور بود.
استاندار قزوین افزود: امروز کشورهایی مانند ونزوئلا که تنها با یک معضل شامل کاهش قیمت نفت مواجه شدند برخلاف ایران که با کاهش قیمت و تحریم فروش نفت و بستن بازار مصرف مواجه بود، تورم های سه رقمی را تجربه می کنند درحالی که دولت تدبیر و امید موفق شد با همین فروش اندک و قیمت پایین نفت علاوه بر کاهش نرخ تورم، در صندوق توسعه ملی نیز ذخیره سازی داشته باشد.
همتی در ادامه با اشاره به توافق هسته ای ایران با کشورهای قدرتمند جهان،اضافه کرد: تنها برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ برای دولت تدبیر وامید کافی است چرا که حقانیت ایران را در صحنه های بین المللی را به همه ثابت کرد و در اقدامی بی سابقه، پرونده ایران از شورای امنیت خارج شد و تمامی قطعنامه های آن که تهدیدی برای ثبات و آرامش کشور بودند به زباله دان تاریخ پیوستند.
استاندار قزوین افزود: اکنون در سایه برجام بیش از یکهزار میلیارد دلار منابع بلوکه شده ایران در کشورهای غربی آزاد شده و تولید و فروش نفت که در سایه تحریم ها به مرز صفر شدن نزدیک می شد به سه میلیون بشکه در روز نزدیک شده است.
وی با بیان اینکه عرصه بین المللی صحنه بی رحمی و پیگیری منافع کشورهاست، افزود: اگر می خواهیم تولید و اشتغال را در کشور ارتقا دهیم، بازار داخل جوابگوی رفع این نیاز نیست بلکه باید علاوه بر تکیه بر منابع داخلی و شناسایی ظرفیت های بومی، به بازارهای خارجی که در هنگام تحریم ها بسته بودند نیز توجه داشته باشیم.
این مسئول همچنین با اشاره به برخی انتقادها در خصوص خرید هواپیما، اضافه کرد: پس از انقلاب برای خرید قطعات هواپیما مجبور بودیم با دورزدن های بسیار و پرداخت 4 تا 5 میلیارد دلار پول دلالی به شرکت های اماراتی و ترکیه ای قطعات دست دوم و سوم را خریداری کنیم ولی اکنون به یمن برجام هواپیمای صفر کیلومتر آن هم به صورت اجاره به شرط تملیک دریافت می کنیم.
همتی اضافه کرد: باید تحلیل ها در خصوص برجام را که به لطف خدا و با رهنمودهای رهبری و دیپلماسی دولت در برابر ابرقدرت جهان تحقق یافت را از فعالان بخش خصوصی، صنعتگران و شرکت های هواپیمایی که چندین سال در محرومیت به سر می بردند، پرسید.
استاندار قزوین در ادامه با بیان اینکه اگر در کشور رقابت وجود نداشته باشد کشور به سستی و مرگ تدریجی مبتلا می شود، گفت: باید رقابت های سالم در چهارچوب عقلانی و اخلاقی در جامعه نهادینه شود و به دستاوردهای رقیب در سایه تصمیمات صحیح و منطقی و با دوری از هرگونه شبهه افکنی و فرافکنی صحه گذاشته شود.
استاندار قزوین در ادامه به شعار امسال اشاره کرد و گفت: دولت با توجه به نامگذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری همه تلاش خود را برای تقویت اشتغال و تولید به کار خواهد گرفت.
استاندار قزوین با اشاره به لزوم فرهنگ سازی درخصوص مصرف کالاهای داخلی و نه گفتن به کالاهای خارجی، گفت:با عزم جدی دولت و همکاری سایر دستگاه های امنیتی و نظارتی قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار به 12 تا 15 میلیارد دلار در سال کاهش یافت که امیدواریم با فرهنگی سازی و تداوم این مبارزه تا ریشه کنی کامل این پدیده اقدام شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونق اقتصادی در استان گفت:در کل 50 سال گذشته از احداث اولین شهرک صنعتی کشور در البرز قزوین حدود چهار هزار پروانه ساخت و تولید صادر شده در حالیکه به دلیل شکوفایی اقتصادی بعد از برجام از ابتدای دولت تا کنون یک هزار و 550 پروانه ساخت و بهره برداری در استان صادر شده است.
وی اضافه کرد:در سایه همین شکوفایی اقتصادی طبق اذعان معاون علمی وفناوری رئیس جمهور 500 نخبه ایرانی که پیش از این از کشور خارج شده بودند دوباره برای خدمت به این مرز و بوم به کشور بازگشته و از فرار مغزها جلوگیری شد.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن تقدیر از تلاش مستمر و بی وقفه دهیاران به عنوان اولین مدیران در اولین سطح جمعیتی و ساختاری کشور،افزود: هرکجا با تعریف ماموریت ها و با عزم جدی ورود پیدا کرده ایم با موفقیت چشمگیر و نیل به اهداف خارج شده ایم و امیدواریم این روند در سال جدید نیز تداوم داشته باشد.
وی اضافه کرد:برای توانمند سازی دهیاران روستاها در 10 سال گذشته حدود 700 میلیارد ریال اعتبار به روستاها تخصیص یافت درحالیکه در سه و نیم سال گذشته این رقم به یک هزار و 650 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی با اشاره به افزایش چشم گیر جمعیت بیمه شده روستایی در استان قزوین در دولت تدبیر و امید، افزود: در تعداد بیمه شدگان روستایی طی 10 سال گذشته حدود 11 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی قرار داشتند که با اقدام جهادی دولت و مسئولان در استان این رقم در سال گذشته به 41 هزار روستایی رسید.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به قزوین، گفت: کلنگ اجرای طرح انتقال آب شرب از سد طالقان که از مصوبه های مهم این سفر است به زودی به زمین زده می شود.
وی ادامه داد: احداث و تکمیل سد بالاخانلو برای تامین آب شرب پنج شهر و تعدادی از روستاها و همچنین احداث و تکمیل بیمارستان های متعدد و رفع کمبود 2 هزار تخت بیمارستانی در استان از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهوری بود که می تواند در حل مشکلات استان بسیار موثر واقع شود.
وی در پایان به اجرای آبیاری تحت فشار در استان اشاره کرد و گفت:از سال 74 تا پیش از استقرار دولت حدود 21 هزار هکتار آبیاری نوین در استان اجرا شده بود ولی در سفر دولت به استان اجرای 20 هزار هکتار آبیاری نوین در استان وعده داده شد که به زودی جشن اجرای 50 درصد از این طرح برگزار خواهد شد.
در پایان این همایش تفاهم نامه همکاری میان مدیر عامل پست بانک کشور و استانداری قزوین در خصوص افزایش خدمات رسانی به روستاها منعقد شد.
همچنین در ادامه از دهیاران برتر و کارآفرینان موفق در عرصه روستاها تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار