رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی
پس از تماس با اپراتور معرفي شده، قرباني به پاي دستگاه خودپرداز کشيده مي‌شود و در اينجاست که کلاهبردار از پايين بودن سطح اطلاعات و سادگي قرباني سوء استفاده کرده و يا از طريق خود وي مبالغ را از حساب انتقال مي دهد يا از طريق اخذ شماره کارت، شماره حساب و رمز وي به اين کار اقدام مي‌نمايند.
کد خبر: ۴۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 27 May 2015

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: يکی از روش هايی که کلاهبرداران برای انجام اعمال خود استفاده می کنند ارسال پيامک های جايزه دار برای قربانيان است.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز و به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی، محمد قاسملو، رئيس پليس فتا استان آذربايجان شرقي در تشريح اين خبر اظهار داشت: در اين روش فرد کلاهبردار يک پيامک وسوسه کننده که شامل يک متن بسيار محترمانه از طرف مثلا يک سازمان است را براي قربانيان مي فرستد و از وي درخواست مي کند تا با اپراتور تماس حاصل کند، لازم به ذکر است در متن پيامک ارسالي به قرباني اعلام مي کند که وي برنده مبلغ هنگفتي از سازمان شده است.

قاسملو تصريح کرد: پس از تماس با اپراتور معرفي شده، قرباني به پاي دستگاه خودپرداز کشيده مي‌شود و در اينجاست که کلاهبردار از پايين بودن سطح اطلاعات و سادگي قرباني سوء استفاده کرده و يا از طريق خود وي مبالغ را از حساب انتقال مي دهد يا از طريق اخذ شماره کارت، شماره حساب و رمز وي به اين کار اقدام مي‌نمايند.

 

رئيس پليس فتا آذربايجان شرقي در پايان خاطرنشان کرد: هميشه اعلام نموده ايم هيچ بانک و موسسه‌اي از طريق پيامک و دستگاه خودپرداز جايزه‌اي را به حساب مشتريان واريز نمي‌کنند لذا به کليه‌ شهروندان توصيه مي‌ کنيم اولا براحتي در دام اينگونه شيادان گرفتار نشوند و ثانياً در صورت برخورد با چنين مواردي سريعاً مراتب را با شماره تلفن 2188756 به پليس فتا استان اعلام نماييد.

کشف سیگار قاچاق

سهراب رحيم زاده، فرمانده انتظامي مراغه گفت: ماموران اين فرماندهي در حين اجراي گشت در محور مراغه - هشترود به يک دستگاه خودروي پيکان وانت به ظن حمل کالاي قاچاق مشکوک و خودرو را متوقف کردند.

وي افزود: در بازرسي از خودروي توقيفي 5 هزار و 990 پاکت سيگارت خارجي قاچاق در مارک هاي مختلف کشف و ضبط شد.

وي ادامه داد: در اين راستا يک نفر متهم دستگير و خودرو وي توقيف شد که متهم پس از تشکيل پرونده مقدماتي جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

دستگيري سارقان اماکن خصوصي در مرند

فرمانده انتظامي شهرستان مرند از دستگيري 6 سارق و کشف 9 فقره سرقت اماکن خصوصي خبر داد. علي طاحوني در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت در حوزه استحفاظي شهرستان، موضوع در دستور كار عوامل انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت و در نهايت سارقان سابقه دار با هويت هاي معلوم که اقدام به سرقت اماکن خصوصي مي کردند دستگير شدند.

طاحوني در ادامه بيان کرد: سارقان بعد از دستگيري و انتقال به مقر انتظامي در تحقيقات بعمل آمده به 9 فقره سرقت از اماکن خصوصي از جمله ساختمان‌هاي نيمه‌کاره و خانه باغ ها اعتراف کرده و با بازسازي صحنه هاي جرم تمامي سرقت ها مورد تائيد قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان مرند با بيان اينکه سارقان دستگير شده با تشکيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند، از شهروندان خواست: اماکن خصوصي و منازل و خانه باغ هاي خود را به تجهيزات ايمني مجهز و از نگهداري وسايل ازرشي در اماکن و پول نقد و اشياء قيمتي در منزل خودداري كنند و در صورت برخورد با هر مورد مشکوک بلافاصله موضوع را با مرکز فوريت هاي پليس 110 و سامانه 197 براي اعلام انتقادات و پيشنهادات در ميان بگذارند.

دستگيري توزيع کننده مواد مخدر در عجب شير

فرمانده انتظامي عجب شير از اجراي طرح پاکسازي نقاط آلوده و دستگيري 49 معتاد و توزيع کننده وکشف مقاديري انواع موادمخدر در اين شهرستان خبر داد.

رضا اصلاني فر در تشريح اين خبر گفت: به منظور افزايش سطح ارتقاء امنيت اجتماعي و برخورد با توزيع‌کنندگان و معتادان تابلو و خطرناک، ماموران پليس مبارزه با موادمخدر اين فرماندهي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي را در سطح محلات و نقاط آلوده و جرم خيز شهرستان به مرحله اجرا درآوردند.

وي اظهارداشت: پس از شناسايي نقاط آلوده و هماهنگي با مقام قضايي طرح پاکسازي نقاط آلوده اجرا و 49 معتاد تابلو و خطرناک و توزيع‌کننده مواد مخدر دستگير شدند.

اين مقام انتظامي افزود: همچنين در اجراي اين طرح مقايري انواع مواد مخدر، 10عدد وافور و 3دستگاه ترازوي توزين کشف و تعداد 2دستگاه موتورسيکلت و يک دستگاه خودرو توقيف شد.

سرهنگ اصلاني فر در ادامه گفت: متهمان پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شده و معتادان تابلو و خطرناک جهت بازپروري تحويل کمپ اعتياد عجب شير شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان عجب شير در پايان با قدرداني از تعامل و مشاركت مردمي با پليس در راستاي برخورد با متخلفان از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک بويژه در زمينه توليد و توزيع انواع مواد مخدر، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام کنند.

برخورد با خودروهاي داراي برچسب شيشه دودي

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان آذربايجان شرقي از برخورد با تخلفات رانندگان خودروهاي شيشه دودي خبر داد. ناصر ميکائيلي در تشريح اين خبر گفت: با فرارسيدن آغاز فصل گرم سال، استفاده از برچسب هاي شيشه دودي وسايل نقليه در سطح معابر افزايش يافته و تعدادي از رانندگان هنجارشکن بر اين موضوع اهتمام داشته و خودروهاي خود را با برچسب هاي شيشه دودي از وضعيت استاندارد خارج مي کنند.

ميکائيلي ادامه داد: از آنجائيکه چنين اقداماتي تبعات امنيتي و انتظامي و ضداخلاقي را در پي خواهد داشت و باعث رواج رفتارها و ناهنجاري هاي اجتماعي مي شود، پليس راهنمايي و رانندگي برخورد با اين تخلف مهم را در دستور کار عملياتي خود قرار داده است.

وي در ادامه افزود: برخورد قانوني و بدون اغماض با اعمال کد 2114 با عنوان تخلف استفاده از شيشه دودي به نحوي که راننده و سرنشين قابل تشخيص نباشند، با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان تصريح کرد: تا مرتفع شدن موضوع مذکور، پليس راهنمايي و رانندگي نسبت به پيگيري اين نوع خودروها و رانندگان متخلف، با جديت ادامه خواهد داد؛ لذا به کليه شهروندان گرامي توصيه مي شود در صورت داشتن برچسب هاي شيشه دودي در خودروهايشان نسبت به رفع آثار آن اقدام نموده و از مشکلات آتي و برخورد قانوني مصون باشند.

دستگيري سارقان خودرو و داخل خودرو در تبريز

رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي از دستگيري سارقان 20 فقره سرقت خودرو و داخل خودرو در تبريز خبرداد.  صابر عباسزاده در تشريح اين خبر گفت: دو سارق با هويت هاي معلوم 24و 30 ساله و سابقه دار دستگير و متهمان پس از چندين مرحله تحقيق و بازجوئي فني کارآگاهان، ابتدا منکر ارتکاب هرگونه سرقت بودند ولي در ادامه تحقيقات ميداني و ارائه دلايل و مدارک و قرائن به ناچار لب به اعتراف گشوده و به 20 فقره سرقت داخل خودرو در سطح کلانشهر تبريز اعتراف کردند.

وي تصريح کرد: سارقان به سرقت داخل خودروهاي پرايد، پژو 206، پژو 405 و آردي اعتراف کرده و در ادامه تحقيقات علمي و تخصصي به ارتکاب سرقت هاي انجام گرفته اعتراف کردند.

اين مقام انتظامي افزود: کليه صحنه هاي سرقت مورد بازسازي قرار گرفته و شاکيان نيز شناسائي و در نهايت متهمان پس از سير مراحل تکميلي پرونده به دادسرا ارجاع و با قرار قانوني روانه زندان شدند.

رئيس پليس آگاهي استان در پايان علت و انگيزه ارتکاب به جرم از سوي سارق را اعتياد و پارک خودرو در جاهاي خلوت دانست و افزود: سارقان، اکثرا خودروهايي که فاقد دزدگير بوده را انتخاب و محتويات و سيستم صوتي خودروها را سرقت مي کردند.

توقيف کاميون با بيش از 12 ميليون ريال خلافي در شبستر

فرمانده انتظامي شهرستان شبستر از توقيف کاميوني با بيش از 12ميليون ريال خبر داد. فريدون حيدري در تشريح اين خبر گفت: ماموران کلانتري 14خامنه شهرستان شبستر در هنگام گشت‌زني و كنترل تردد وسايط نقليه در سطح شهرستان، کاميوني را به دليل ارتكاب به تخلف رانندگي متوقف كردند.

وي ادامه داد: پس از كنترل مدارك کاميون و استعلام خلافي آن، مشخص شد اين کاميون داراي 12 ميليون و 750هزار ريال خلافي پرداخت نشده است، لذا برابر قانون، کاميون مذکور توقيف و به پارکينگ هدايت شد.

وي با توصيه بر رعايت مقررات رانندگي از هموطنان خواست با اجراي قوانين جاده اي سهم خود را در تامين امنيت ايفاء و با رعايت آن الگوهاي عملي مناسبي براي فرزندان خود در آينده باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :