مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان:
مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان صبح روز گذشته 21 اسفند 95 از انهدام بیش از 90 فلز یاب مکشوفه از قاچاقچیان آثار فرهنگی و تاریخی خبر داد.
کد خبر: ۳۹۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 12 March 2017
مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان صبح روز گذشته 21 اسفند 95 از انهدام بیش از 90 فلز یاب مکشوفه از قاچاقچیان آثار فرهنگی و تاریخی خبر داد.

مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اعلام این خبر یادآور شد: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان گلستان به عنوان یگان برتر در کشور عملکرد بسیار خوبی را در حوزه مبارزه با حفاری های غیر مجاز، تجاوزهای غیر مجاز به محوطه های تاریخی و  ابنیه های تاریخی و انهدام باندهای قاچاق اشیای تاریخی استان داشته و امروز بالغ بر 99 دستگاه حفاری را از حفاران غیر مجاز که حاصل تلاش های شبانه روزی یگان حفاظت استان گلستان را شاهد هستیم.

وی خاطر نشان کرد: طی 7 سال گذشته 23 باند قاچاق اشیاء تاریخی  و فرهنگی و گروه های حفاران غیر مجاز آثار و ابنیه های تاریخی استان گلستان توسط نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و با همکاری مقامات قضایی و نیروهای انتظامی استان گلستان متلاشی و در همین رابطه 278 نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

وی اضافه کرد: انشالله با تلاش شبانه روزی نیروهای یگان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان در سال 1396 فضایی ناامن را در محوطه ها، آثار و ابنیه های  تاریخی  سراسر استان گلستان برای حفاران غیر مجاز به وجود آوریم.

مهندس کریمی در ادامه حفاظت از آثار و اشیای تاریخی استان را به عنوان میراث بشری ضروری دانست و تاکید کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی در حفاظت از اشیاء و آثار تاریخی استان وظیفه خطیری دارد و باید از تجاوز به حریم آثار تاریخی، توسط حفاران غیر مجاز و سرقت و قاچاق اشیای تاریخی جلوگیری شود.

وی با اشاره به مهمترین برنامه های اداره کل در برخورد با حفاران غیر مجاز خاطر نشان کرد: سال گذشته یگان حفاظت میراث فرهنگی شرق استان را به منظور مقابله مستقیم و حضور فیزیکی  راه اندازی شد و در پایان سال 1395 با هماهنگی های انجام شده  یگان حفاظت غرب استان نیز راه اندازی خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان یادآور شد: 99 دستگاه فلزیاب های کشف شده با هماهنگی مقامات قضایی و نیروی انتظامی استان گلستان تحویل وزارت دفاع گردید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار