بازاریانی که سال‌های گذشته را در رکود و کسادی سر کردند چشم امید به بازار عید بسته‌اند تا شاید این روزها فرجی شده و بتوانند کاسبی همراه با رونق داشته باشند اما دریغ از اینکه بازار عید هم آمد و بازاریان با رکود دست و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۳۹۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 09 March 2017
بازار همدان در شرایطی با رکود دست و پنجه نرم می‌کند که بازاریان در این ایام به دنبال فرار از رکود و فروش کالاهای خود هستند ولی برخی ازآنها عدل و انصاف را از یاد برده و تنها دنبال آب کردن کالاهای خود هستند.

به گزارش تسنیم از همدان، نو نوار شدن برای نوروز سنت و رسمی دیرینه در باور و اعتقاد ایرانیان است و هر سال با نزدیک شدن به پایان سال همه دنبال پوست انداختن و تغییر هستند که البته این تغییر و پوست‌اندازی در ظاهر خلاصه شده و بیشتر مردم تغییر در باورها و اعتقادات را از یاد برده‌اند.

روزهای پایانی سال مردم روانه بازارها می‌شوند تا نو نوار شده و سال جدید را با تغییری محسوس آغاز کنند، همین امر شلوغی بازار و افزایش آمد و شد در بازارها را به دنبال دارد.

بازاریانی که سال‌های گذشته را در رکود و کسادی سر کردند چشم امید به بازار عید بسته‌اند تا شاید این روزها فرجی شده و بتوانند کاسبی همراه با رونق داشته باشند اما دریغ از اینکه بازار عید هم آمد و بازاریان با رکود دست و پنجه نرم می‌کنند.

رکود از چند سال گذشته بر بازار همدان سایه انداخته بود و این روزها نیز شاهد هستیم رکود به دنبال رکوردزنی در بازار است. بازاریان از نبود رونق و مردم از نبود قدرت خرید می‌گویند که شرایط اقتصادی جامعه این وضعیت را رقم زده است.

حال که بازار همدان با چنین وضعیتی روبه‌رو هستند برخی کسبه و بازاریان که انصاف را فراموش کرده‌اند باید اجناس و کالاهای خود را به همان خریداران معدود در بازار همدان عرضه کرده و سود چند برابری کسب کنند.

وقتی گرانفروشی صدرنشین تخلفات بازاریان همدان می‌شود این در ذهن می‌آید که برخی از کسبه رکود سال‌های قبل خود را می‌خواهند در بازار عید امسال و از جیب مردم جبران کنند. در چنین وضعیتی انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی نظارت و بازرسی ویژه‌ای در بازار همدان داشته باشند تا سودجویان عرصه را بر خود تنگ ببینند.

گرانفروشی و عدم درج قیمت بیشترین تخلف بازاریان همدان

رئیس اداره نظارت و بازرسی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با بیان اینکه بازار همدان فعال بوده و وضعیت ثابتی را تجربه می‌کند گفت: نیروهای بازرسی سازمان صنعت و معدن به دستور استاندار همدان وارد بازار شده و بازرسی را انجام می‌دهند.

علیرضا شجاعی با اشاره به اینکه در نمایشگاه عرضه کالا(بهاره) نیز کارشناسان و بازرسان سازمان برای کنترل کیفیت و قیمت‌ها حضور دارند، تصریح کرد: در حال حاضر حوزه آرد و نان به صورت ویژه پیگیری و برنامه‌ریزی شده و پیش‌بینی می‌شود برای نوروز 96 حدود 70 درصد نانوایی‌ها به صورت ثابت فعال بوده، 15درصد تعطیل هفتگی و15درصد مرخصی نوروزی خواهند داست.

وی بیان کرد: در حال پیگیری هستیم تا 50 واحد در نقاط مختلف شهر همدان به صورت ثابت از 6صبح تا 22 شب نان پخت کرده و در اختیار مردم و مسافران قرار دهند.

شجاعی با اعلام اینکه رکود در بازار حاکم بوده و تقاضا نسبت به انتظار پایین است، اظهار داشت: تخلف در این شرایط که فروش پایین است وجود دارد چراکه برخی کالاهای خود را بالاترین قیمت و بیشترین سود عرضه می‌کنند.

وی با اعلام اینکه 61قلم کالای پرمصرف در اولویت بازرسی و نظارت سازمان قرار دارد، گفت: گوشت، مرغ، برنج، روغن، کره، میوه، شیرینی، شکلات، کیف و کفش، خدمات قالی‌شویی، خشک‌شویی و مراکز فروش بلیت هواپیما از جمله اولویت‌های نظارت و بازرسی هستند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن همدان با تاکید بر اینکه کشیک بازرسی‌های سازمان تا 31 فروردین ماه 96 ادامه دارد، عنوان کرد: عدم درج قیمت به عنوان مادر تخلفات و گرانفروشی در صدر تخلفات بازاریان همدان قرار دارند.

وی با بیان اینکه قیمت انواع شیرینی در همدان هزار تومان افزایش داشته است، گفت: این افزایش قیمت به سبب افزایش قیمت شکر و کره بوده است.

شجاعی عنوان کرد: بازرسان سازمان صنعت و معدن در روزهای پایانی سال و ایام نوروز در سطح بازار حضور دارند و رصد لازم را انجام می‌دهند، انتظار می‌رود مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف با تلفن 124 تماس گرفته و گزارش تخلف را ارائه دهند.

افزایش قیمتی برای کالاهای اساسی نداریم

رئیس اتاق اصناف همدان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به اینکه در حوزه تنظیم بازار نوک انگشتان همه نهادها به سمت اتاق اصناف است، گفت: در راستای تنظیم بازار نمایشگاه عرضه مستقیم کالا(بهاره) از 16تا 20اسفند ماه درحال برگزاری است که خوشبختانه رضایتمندی مردم نیز دیده شده است.

حمیدرضا فرسایی وحید با اشاره به اینکه مردم از کیفیت کالاها و محصولاتی که ارائه می‌شود، رضایت دارند، گفت: کالاها در نمایشگاه بهاره همدان با تخفیف 5 تا 20 درصدی عرضه شد و این در حالی است که در سطح شهر نیز اصناف فروش فوق العاده را برپا کرده بودند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌ فصلی تاثیر روانی خود را در بازار گذاشته و آرامش در کف بازار همدان ایجاد شده است، گفت: اهداف بزرگ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا تنظیم بازار، تعادل و تثبیت است و پیش‌بینی می‌شود با این وضعیت مشکل خاصی در قیمت‌ها نخواهیم داشت.

فرسایی وحید با بیان اینکه رکود دو ساله در بازار همدان اجازه افزایش قیمت نمی‌دهد، گفت: افزایش قیمتی در کالاها وجود ندارد و خوشبختانه تعادل برقرار شده است که مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

وی با بیان اینکه مرغ منجمند به قیمت5800 تومان در نمایشگاه بهاره همدان عرضه شد، عنوان کرد: با مدیران کشتارگاه‌های همدان نیز رایزنی شده تا در ایام نوروز فعالیت کرده و مشکلی در تامین نیاز مردم نباشد.

رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به وجود مشکلات در تامین گوشت قرمز نیز گفت: باید در بحث ستاد پشتیبانی دام تامین گوشت قرمز برای روزهای پایانی سال جز اولویت‌ها باشد تا با افزایش قیمت یا کمبود مواجه نشویم.

وی درباره تامین میوه برای ایام پایانی سال نیز گفت: قیمت‌های فعلی میوه در بازار همدان مناسب است و پرتقال درجه یک تامسون در بازار همدان با قیمت 4000 تومان نیز عرضه می‌شود.

فرسایی وحید با اشاره به اینکه ذخیره سازی میوه توسط دولت در استان همدان انجام شده است، اظهار داشت: بخش خصوصی نیز 800 تن سیب و پرتقال ذخیره‌سازی کرده و خوشبختانه از این ذخایر در حال ورود به بازار است.

وی با اعلام اینکه مشکل افزایش قیمت میوه نخواهیم داشت، نصریح کرد: در حال حاضر آجیل و خشکبار با کاهش 5 درصدی قیمت مواجه بوده و نگرانی افزایش قیمت در این زمینه وجود ندارد.

فرسایی وحید با اعلام اینکه سامانه 1000127 اتاق اصناف همدان آمادگی دریافت شکایات مردم را دارد، گفت: این سامانه در ایام نوروز 96 نیز فعال بوده و نگرانی برای این مورد وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه بازرسی‌ها از 15 اسفند ماه تشدید شده و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد، عنوان کرد: پوشاک، کیف و کفش، آجیل و شیرینی، شکلات، مرغ، میوه و نان در اولویت بازرسی‌ها قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار