در مراسم شهید گمنام بعضی از مسئولان حرکتی نکردند و حتی یک بنر نزدند/آهای مسئولی که در کشور هستی، سر این سفره نشسته ای و هر چه دهنت خواست، می گویی و هر کاری دلت خواست، انجام می دهی!!!/مسئولان شهرستان من از شما کارنامه می خواهم حرف زدن و شعار دادن بدون تعارف فایده ای ندارد.....
کد خبر: ۳۸۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱ 03 March 2017
گزیده ای از سخنان حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه ممسنی در خطبه های نماز جمعه 13 اسفند ماه 95:
در این خطبه ها امام جمعه ممسنی بیان داشت؛ از مسئولانی که در  مراسم و محفل شهید گمنام و ایام فاطمیه شرکت داشتند و احساس مسئولیت کردند تشکر می کنم و از مسئولانی گله مندم که اسمشان مسئول است و  در جمع مسلمین شرکت نمی کنند.
در مراسم شهید گمنام بعضی از مسئولان حرکتی نکردند و حتی یک بنر نزدند و جای تاسف است که سر سفره شهدا نشسته اند و می خورند و از صاحب سفره تشکر نمی کنند.
 بعضی ها برای پست دنیایشان خیلی جرئت پیدا کرده اند و مسئولان مافوق آنها را رصد کنند.
فردا سالروز تشکیل کمیته امداد است و  آغاز هفته احسان و نیکوکاری. شما مومنان که خودتان را تابع مکتب اهل بیت می دانید در احسان به فقرا به خانواده های کمیته های امداد توجه بیشتری بکنید.
وی در خصوص تخریب منابع طبیعی اظهار داشت؛ آقایان منابع طبیعی بیشتر رصد کنید روز یکشنبه، روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی است. من بعضی جاها می بینم که گویا درخت زنده را بردیده اند. ضمن تشکر از زحمات شما و تبریک این ایام، آقایان منابع طبیعی بیشتر رصد کنید. مردم شریف و بزرگوار اگر نمی توانید درخت غرس کنید درختان موجود را حفظ کنید.
 آهای مسئولی که در کشور هستی، شما چقدر برای شهدا ارزش قائل هستید.
 شهید محمد کاوه جوان بود و سرلشکر شد. وی برای آزادی بوکان در کردستان حضور داشت و ضد انقلاب برای سرش جایزه گذاشتند. دشمن برای سر شهیدان ما قیمت می گذاشت، آهای مسئولی که در کشور هستی، شما چقدر برای شهدا ارزش قائل هستید. خجالت نمی کشی،  سر این سفره نشسته ای و هر چه دهنت خواست، می گویی و هر کاری دلت خواست، انجام می دهی!!!
  مسئولان شهرستان من از شما کارنامه می خواهم. شما چه کار کرده اید، بیاورید! حرف زدن و شعار دادن بدون تعارف فایده ای ندارد. من شرمنده مردم هستم، مردم از من می خواهند در حالی که دست من چیزی نیست و فقط خجالت و ناراحتی برای من می ماند و غصه می خورم.
 حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه ممسنی در خطبه های نماز جمعه 13 اسفند ماه 95 در مورد برجام عنوان کرد:هی نگویید برجام، برجام، برجام. برجام کو؟ برجام الان چیست؟
وی ادامه داد:مسئولان محترم، دولتمردان، قبلاً توی انتخابات و تبلیغاتتان گفته اید و ما هم از شما یاد می گیریم، نرخ تورم تک رقمی شده چون بانک مرکزی و مرکز امار می گوید، الان شما بیایید و دست زن و بچه تان را بگیرید و در بازار ببینید وضعیت چگونه است و آیا معیشت مردم بهتر شده است یا نه؟
حجت الاسلام یعقوبی بیان داشت:کجا می توانند مردم دل خوش داشته باشند وقتی معیشت آنها تامین نباشد. جوان بیکار، در هر خانواده چند جوان تحصیل کرده نه زن دارند و نه اشتغال! با حرف نمی شود. بیایید صادقانه به مردم بگویید کجا پیشرفت داشتیم و کجا ضعیف  عمل کرده ایم؟

بخدا ماها کمک می کنیم. ائمه جمعه کمک می کنند، مردم کمک می کنند، سپاه کمک می کند، بسیج کمک می کند ... هی نگویید برجام، برجام، برجام. برجام کو؟ برجام الان چیست؟ ما نمی خواهیم محکوم کنیم. برجام کجای زندگی جوان نشسته و سر کدام سفره نان آورده است؟

آقایان مسئولان در شهرستان و استان و کشور، کارنامه تان کو؟ حرف، نه، عملتان کو؟

ماه آخر سال هست همه اداره ها و دوایر حسابرسی دارند که چکار کرده اند و خروجی شان چه بود.  رهبری اول سال فرمود اقتصاد مقاومتی و یک سال گذاشت. آقایان مسئولان در شهرستان و استان و کشور، کارنامه تان کو؟ حرف، نه، عملتان کو؟ رهبری فرمود اقتصاد مقاومتی آن است که از درون می جوشد احتیاج ما به دیگران را کم می کند و استحکام ما را در مقابل تکان های خارجی افزایش می دهد. شما چه کارهایی انجام داده اید؟
️اجناس خارجی نخرید و برای حمایت از تولید ملی و داخلی از تولیدات داخلی بخرید.
خواهش من از همه شما خواهران و برادران است که در این ماه آخر سال وقتی به بازار می رود ذره ای به فکر دیگران باشید. اجناس خارجی نخرید و برای حمایت از تولید ملی و داخلی از تولیدات داخلی بخرید و آقایان اصناف بازار را کنترل کنند و خانم هایی که شستشو دارند در مصرف آب اسراف نکنند.
مردم را به حضور باشکوه و حماسی در جشن نیکوکاری دعوت می کنم.
حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه ممسنی گفت: در روزهای پایانی سال و در آستانه بهار رسیدگی به حال محرومان و مستضعفان را از یاد نبریم.
وی اظهارداشت: مردم را به حضور باشکوه و حماسی در جشن نیکوکاری دعوت می کنم.
امام جمعه ممسنی با اشاره به جشن نیکوکاری ادامه داد: در ایامی که منظور جذب كمكها و هدایای مردم به خانواده های محروم و نیازمند برنامه هایی توسط کمیته امداد امام –ره- برگزار می گردد مردم همراه با خانواده هایشان با شکوه هر چه تمام تر در این کار خیر شرکت کنند.
ایشان با بیان اینکه "کمک به نیازمندان در فرهنگ اسلام اشاره شده است" افزود: مسئولان در جشن نیکوکاری پیش قدم باشند تا با فرهنگ سازی مناسب مردم را به حضور در این امر خداپسندانه تشویق کنیم.
امام جمعه ممسنی اظهارداشت: همیشه به یاد داشته باشیم از بهترین ها برای انفاق استفاده کنیم و در دادن وسایل و لوازم و البسه این موضوع را مدنظر قراردهیم.
امام جمعه ممسنی بر لزوم کنترل بیشتر بر بازار عید تاکید کرد
حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه ممسنی گفت: با توجه به ایام پایانی سال و افزایش خریدهای مردم بهتر است دستگاه‌های نظارتی نظارت و کنترل خوب و دقیقی بر بازار داشته باشند.
امام جمعه ممسنی ادامه داد: مردم حق دارند از کیفیت اجناس و قیمت مناسب انها اطمینان حاصل کنند و مسئولان نیز باید با انحای مختلف در کنترل بازار در این ایام و جهت رفاه حال مردم تلاشی دوچندان داشته باشند.
ایشان با اشاره به "رعایت فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی" افزود: از سوی دیگر مردم هم باید به این امر واقف باشند که خرید و استفاده از کالاهای ایران حرکت در جهت منویات مقام معظم رهبری و کمک به توسعه و پیشرفت اقتصاد مملکت می باشد.
امام جمعه ممسنی اظهارداشت: همچنین مردم موضوع اسراف نکردن در خریدها را مدنظر قراردهند و به دور از چشم و هم چشمی ها سعی در رسیدگی به حال مستضعفان و خانواده های فقر هم داشته باشند.
انتخابات
امام جمعه ممسنی در خصوص انتخابات شورا نیز عنوان کرد؛ شورا نهادی مردمی و برای خدمتگزاری به مردم است نه تحقق اهداف طایفه گرایی، حزبی و جناحی،حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه ممسنی گفت: جایگاه شورا در دین مبین اسلام دارای اهمیت ویژه ای است و این اهمیت به اندازه ای است که سوره ای در قرآن به این نام، نامگذاری شده است.
ایشان افزود: در اصل هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصول یکصد تا یکصد و ششم به بیان مسائل کلی شوراها پرداخته است.
امام جمعه ممسنی اظهارداشت: بیان مسائل قانونی شوراهای اسلامی شهر و روستا نشانگر اهمیت این نهاد مردمی در بین مردم است.
ایشان افزودند: از وظایف عمده شوراهای شهر و روستا کارهای عمرانی است و باید با همکاری مردم و ارتباط موثر و مفید با سایر نهادها در جهت خدمتگزاری بهتر به مردم حرکت نمود.
وی اظهار داشت: متاسفانه امروزه بعضی ها در قالب اهداف خود سعی می کنند نهاد شوراها را به سمت و سوی خاصی ببرند در صورتی که شورا نهادی مردمی و برای خدمتگزاری به مردم است نه چیز دیگر.
امام جمعه ممسنی با اشاره به شروع فرآیند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ادامه داد: افرادی که دغدغه ی نظام و مردم را دارند وارد عرصه شوند و سعی شود از مباحث قوم گرایی و کشیدن انتخابات به سوی تعصبات خودداری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار