مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری یزد بر ارتقای آمادگی نیروهای عملیاتی در برابر تهدیدات شیمیایی به عنوان یک تهدید مهم در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۳۸۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹ 01 March 2017
به گزارش تابناک یزد،محمد صادق طهماسبی در کارگاه تخصصی و آموزشی پدافند شیمیایی در یزد گفت: ایرانیان در حوزۀ پدافند غیرعامل پیشتاز بوده اند و این پیشگامی را در معماری و ساخت بناها شاهد بوده ایم.
وی با اشاره به ضرورت آموزش و فرهنگ سازی در حوزه پدافند شیمیایی ادامه داد: اقدامات، برنامه ها، کارها و فعالیت ها با هدف کاهش تهدیدات شیمیایی، کاهش آسیب پذیری در برابر این تهدیدات و تسهیل مدیریت بحران در صورت وقوع تهدیدهای شیمیایی، منطبق با اصول و معیارهای پدافند غیرعامل انجام می گیرد.
طهماسبی گفت: در بسیاری موارد اقدامات پدافند شیمیایی، بدون تعامل و هم افزایی سایر حوزه های پدافندی و دستگاه های مرتبط امکان پذیر نیست.
طهماسبی از افتتاح رسمی مرکز آموزشی و مهارت آموزی CBRNE استان شامل اورژانس پیش بیمارستانی و رفع آلودگی اولیه، اورژانس بیمارستانی، واحد تحقیقات، پژوهش، آموزش و مدیریت به منظور آموزش نیروهای امدادی و عملیاتی استان برای مقابله با خطرهای شیمیایی، بیولوژیک، رادیواکتیو، هسته ای و انفجاری با حضور مسئولان کشوری در آینده ای نزدیک در استان خبر داد.
نخستین سمینار پدافند شیمیایی استان یزد این دوره آموزشی با حضور بیش از 750 نفر از مدیران، کارشناسان، رابطان حوزه پدافند غیرعامل و نیروهای عملیاتی و امدادی دستگاه های اجرایی به مدت سه روز در یزد در حال برگزاری است.
پدافند شیمیایی به مجموعه‌ای از اقدامات پیشگیرانه شیمیایی شامل رصد و پایش تهدیدات و حوادث شیمیایی، تشخیص اعلام وضعیت، محدودسازی حادثه گفته می شود.
7536/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده
***
در آستانه سال نو دوره بازآموزی طرح امداد و نجات نوروزی روز سه شنبه با حضور امدادگران در یزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی هلال احمر یزد، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد در خصوص برگزاری این دوره گفت: برای بالا بردن سطح کمی و کیفی کلاس ها و فراهم شدن زمینه لازم برای حضور تمام نجاتگران این دوره بازآموزی طی دو مرحله در ماه جاری برگزار شده است.
سید جواد میرحسینی ، مباحث تئوری ارائه شده در این دوره را تثبیت پزشکی مصدوم، کنترل خونریزی، مراقبت از مسیر تنفسی، تروما، احیای قلبی و ریوی، آتل و بانداژ و بیماریهای اورژانسی نام برد.
طرح نوروزی امداد و نجات هلال احمر استان یزد همه ساله از 25 اسفندماه تا 15 فروردین 1396 برگزار می شود.
استان یزد با یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و همه ساله پذیرایی مسافران و گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور و برخی مناطق دنیا است.
*****
رئیس اداره بهزیستی مهریز گفت: اجرای کامل و دقیق قانون حمایتی از معلولان و توانخواهان به حمایت و همراهی مسئولان اجرایی نیاز دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، علیرضا علیزاده روز سه شنبه در جمع رئیس و اعضای شورای مشورتی نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی افزود: برای حمایت از معلولان و توانخواهان در کشور مشکل قانونی وجود ندارد، مشکل نبود پیگیری از سوی برخی مسئولان است .
وی ادامه داد: در چند سال اخیر قوانین حمایتی خوبی نظیر قانون جامع حمایت از معلولان در کشور مصوب شده، اما اجرای آن در عمل نظیر 3 درصد استخدام معلولان و مناسب سازی معابر و مبلمان شهری به دلایلی یا اجرا نمی شود یا به صورت ناقص اجرا می شود .
مشکلات اعتباری سازمان بهزیستی، ضعف مناسب سازی معابر شهری و بوستان ها، مهاجرت های بی رویه به شهرستان و بیکاری از موضوع هایی بود که در خصوص توانخواهان بهزیستی در این نشست مطرح شد.
جلسه مشورتی نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی هر 15 روز با حضور تعدادی از نخبگان شهرستان، شهردار، اعضای شورای شهرو تعدادی از فرهنگیان تشکیل و مشکلات و مسائل شهرستان مطرح و نظر مشورتی ارائه می شود.
حوزه انتخابیه مهریز شامل شهرستان های مهریز ، بافق، بهاباد ، خاتم و ابرکوه است.
در مهریز حدود دو هزار معلول زندگی می کنند که اکثرآنها زیرپوشش خدمات اداره بهزیستی قرار دارند.
شهرستان مهریز با 50 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار