مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ایلام گفت: امسال 960 میلیون ریال زکات از سطح شهرستان جمع‌آوری شده است که رشد 9 برابری نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۳۸۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 27 February 2017

به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام «علی‌محمد لروند» در نشست ستاد زکات شهرستان ایوان اظهار کرد: شهرستان ایوان یکی از شهرستان‌های برتر و نمونه در زمینه پرداخت زکات در استان ایلام است و هر ساله جمع‌آوری زکات در این شهرستان در حال افزایش بوده است. که با برنامه‌ریزی‌هایی که در ستاد زکات این شهرستان صورت گرفته و با تبلیغات عمومی و چهره به چهره که در حال انجام است سال آینده ترویج زکات در این شهرستان رونق بیشتری خواهد داشت و میزان زکات این شهرستان باز هم افزایش خواهد یافت.

رئیس شورای زکات شهرستان ایوان با اشاره به اینکه افزایش پرداخت زکات در جامعه باعث ریشه کن شدن فقر خواهد شد، افزود: زکات می‌تواند به عنوان یک منبع اقتصادی مهم باعث رشد و توسعه کشور و کاهش فاصله طبقاتی و نابرابری‌های اقتصادی شود.

وی به برنامه‌های تبلیغاتی زکات اشاره کرد و گفت: از آن‌جایی که کشاورزان و دامداران مهم‌ترین گروه پرداخت کننده زکات این شهرستان هستند تبلیغات چهره به چهره در میان دامداران و کشاورزان در دستور کار قرار گرفته، همچنین طرح موضوعاتی در رابطه با آفت‌های عدم پرداخت زکات، در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بارها صورت گرفته است.

«حمید ایراندوست» -  دبیر شورای زکات شهرستان ایلام از رشد 9 برابری زکات در شهرستان ایوان خبر داد و گفت: امسال در مجموع مبلغ 960میلیون ریال زکات چند گانه شامل زکات فطریه، انعام، غلات و زکات پروژه‌ها در شهرستان ایوان جمع آوری شده است.

وی افزود: زکات جمع آوری شده در این شهرستان صرف اموراتی همچون، تامین جهیزیه نیازمندان، آزادی زندانیان، کمک به معیشت فقرا و همچنین احداث چند پروژه عام‌المنفعه در سطح شهرستان شده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: زکات ، تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار