رئیس ستاد ویژه توسعه فنآوری نانو:
رئیس ستاد ویژه توسعه فنآوری نانو گفت: فعالیت شرکت های دانش بنیان و ایجاد اشتغال تخصصی برای دانشجویان موجب بازگشت ۵۰۰ فارغ التحصیل برجسته از کشورهای پیشرفته شده است.
کد خبر: ۳۸۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 25 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سعید سرکار در مراسم افتتاح طرح توسعه شرکت دانش بنیان تولیدکننده مواد پلیمری گفت: امروزه کشورهای پیشرفته از مرز شرکت های دانش بنیان فراتر رفته اند و به اقتصاد مبتنی بر خلاقیت روی آورده اند که اگر ملزومات آن مهیا شود موجب تحول می شود.

وی اضافه کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه از مسائل مهمی است که می تواند به رونق اقتصاد کمک کنداما باید اذعان کرد که بندرت ما صنعت به معنی واقعی داریم و بیشتر صاحب کارخانه هستیم و زمانی می توان لفظ صنعت را به کار برد که مبتنی بر علم ودانش باشد.

سرکار تصریح کرد: کارخانه یک واحد مرده تلقی می شود و پویایی ندارد اما صنعت با اتکا به ایده و دانش پویا و بانشاط است لذا باید صنایع ما از فنآوری و علم روز برخوردار شوند تا خود را برای رقابت در شرایط سخت آماده کنند.

شرکت های دانش بنیان اشتغال تخصصی ایجاد می کنند

وی اضافه کرد: با تاسیس شرکت های دانش بنیان از دل تحقیقات و پژوهش می توانیم برای متخصصان و دانشگاهیان اشتغال تخصصی ایجاد کنیم و از بحرانی که این گروه را تهدید می کند جلوگیری کنیم.

سرکار گفت: بیکاری متخصصان بدون شغل در حال افزایش است و تداوم این روند بحرانی جدی است که باید با حمایت از تاسیس و فعالیت شرکت های دانش بنیان مانع این بحران شویم.

رئیس ستاد ویژه توسعه فنآوری نانو یادآورشد: دانشجویان ما دانایی دارند اما مهارت و توانایی ندارند که باید این نقیصه را با ورود دانشجویان به عرصه صنعت و تولید و کار عملی برطرف کنیم که یکی از راهکارهای توانمند کردن دانشجویان توسعه شرکت های دانش بنیان است.

وی اضافه کرد:درعرصه نانو باحمایتهای ویژه ای که از شرکت های دانش بنیان داریم تلاش می کنیم تا فارغ التحصیلان وارد صنعت و تولید شوند تا آموخته های خود را عملیاتی کنند.

بازگشت ۵۰۰ فارغ التحصیل از خارج به کشور

سرکار گفت: خوشبختانه باشکل گیری شرکت های دانش بنیان و بستر سازی برای مهارت آموزی و اشتغال تحصیل کردگان بیش از ۵۰۰ نفر از فارغ التحصیلان از کشورهای پیشرفته به کشور بازگشته اند که این حرکت باید تداوم یابد.

وی بیان کرد: اگر دانشجو. ی تحصیل کرده فضای جذب کار و اشتغال نداشته باشد باید شاهد فرار مغزها باشیم اما با سیاست های دولت که در راستای رهنمودهای نقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقائمتی شکل گرفته شاهد حضور موثر تحصیل کردگان در تولید و اقتصاد هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار