مدیرعامل راه آهن گفت: همه حوزه ها در راه آهن باید بر مبنای توجیه اقتصادی و فنی، فعالیت های خود را پیش برند و دارایی های را افزایش دهند.
کد خبر: ۳۸۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 23 February 2017
به گزارش تابناک : سعید محمد زاده در مراسم معارفه سرپرست اداره کل ساختمان و تاسیسات راه آهن با اشاره به این موضوع که راه آهن یک بنگاه اقتصادی درآمد- هزینه ای است، گفت: به منظور دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده راه آهن باید ضمن تولید کسب و کار، اقتصاد راه آهن را رشد داده و درآمد زایی قابل توجهی را برای این صنعت مهم در کشور ایجاد کنیم.

وی افزود: به منظور کسب درآمد مورد نیاز برای راه آهن، باید از زیر ساخت ها ، امکانات و نرم افزارهای موجود بیشترین بهره برداری ها را داشته باشیم .
محمدزاده با تاکید بر اینکه مدیران و همه همکاران ریلی موضوع رشد اقتصادی راه آهن را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند، تصریح کرد: برای دستیابی به رفاه و معیشت خانواده بزرگ راه آهن باید دنباله روی فرایندهای هدفدار ریلی باشیم.

وی ادامه داد : اگر ما به روان بودن اقدامات در راه آهن توجه نکنیم در کسب درآمد دچار مشکل می شویم بنابراین باید همه امکانات راه آهن را در جهت توسعه و کسب درآمد بیشتر بکار گیریم.
 
مدیرعامل راه آهن با تاکید بر توجیه فنی و اقتصادی اقدامات و پروژه های ریلی گفت : همه حوزه ها در راه آهن باید بر مبنای توجیه اقتصادی و فنی فعالیت های خود را پیش برده و دارایی های راه آهن را بیش از گذشته افزایش دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این موضوع که سهم جابجایی مسافردر بخش ریلی نسبت به دیگر شقوق حمل و نقلی نیازمند توسعه است، گفت:ظرفیت بسیار خوبی در ایستگاه ها وجود دارد بنابراین جذب مسافر با استفاده از ظرفیت موجود ایستگاه ها و یکپارچگی وسایل حمل و نقلی درون و برون شهری به عنوان یک تکلیف مهم بایستی در دستور کار مدیران قرار گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت موجود در راه آهن، حوزه خدمات ایستگاهی باید وزنه ای به قوت و قدرت بار ارائه شود.

محمدزاده با بیان اینکه تمام فعالیت های راه آهن توسعه محور و درآمد زا باشد، اظهار داشت: همه اقدامات و فعالیت های ریلی ضمن داشتن توجیه فنی و اقتصادی برای کسب درآمد بیشتر و کاهش هزینه ها گام های بیشتری بردارد.
 

تلاش برای اقتصادی کردن طرح های ریلی  و بهبود خدمات

قائم مقام مدیرعامل شرکت راه آهن گفت :برای اقتصادی کردن طرح ها و اقدامات ریلی در بخش خدمات ایستگاهی ضمن کاهش هزینه ها ، بیش از گذشته حرکت کنیم.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ؛ احمد خدایی با بیان اینکه برای کاهش فاصله درآمد و هزینه در راه آهن باید فعالیت های خود را اقتصادی تر کنیم، اظهار داشت : برای دستیابی به توسعه پایدار در راه آهن، نیازمند رشد و گسترش فعالیت های اقتصادی هستیم که به کسب درآمد بیشتر منجر می شود.
وی افزود: در حال حاضر بخش های مهمی چون بازگانی و سیر و حرکت نیازمند کسب درآمد بیشتر هستند بنابراین ضمن کاهش هزینه ها باید برای اقتصادی کردن پروژه ها و اقدامات ریلی در بخش خدمات ایستگاهی گام های اساسی برداریم.
قائم مقام راه آهن در ادامه تصریح کرد: به منظور استفاده از ظرفیت های موجود راه آهن طرح هایی چون توسعه خدمات در ایستگاه ها و اتصال راه آن به حمل و نقل درون شهری و مراکز مهم کلان شهری در راس برنامه های مدیران باشد.
خدایی خاطر نشان کرد: در حال تهیه نقشه راه توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی TOD برای کل کشور هستیم و امیدواریم این نقشه راه توسعه حمل و نقل ریلی در کشور شود.
وی با اشاره به موضوع جذب سرمایه گذاری در راه آهن، گفت: ما باید در میان مدت و بلند مدت به دنبال جذب سرمایه گذاری های بیشتر در راه آهن باشیم تا به اهداف کمی و کیفی مورد نظر در این بخش برسیم.
قائم مقام راه آهن با بیان اینکه امروز موضوع برقی کردن خطوط و افزایش ظرفیت در راس امور راه آهن قرار دارد، اظهار داشت: امروز با 2 قرارداد بزرگ برقی کردن محور تهران – مشهد و همچنین محور شمال مواجه هستیم که مسئولیت سنگینی را بر دوش ما گذاشته است.
وی یادآور شد؛ مدیران ریلی برای افزایش ظرفیت ریلی و کسب درآمدهای بیشتر، بیش از گذشته گام های قوی تری بردارند.
همچنین  امیر بهادر عبدالمحمدی به عنوان سرپرست اداره کل ساختمان و تاسیسات معرفی شد.



منبع : صدا و سیما
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار