دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد به زودی دفتر مبارزه با تروریسم در این نهاد بین‌المللی راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۳۸۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 23 February 2017
به گزارش تابناک : "آنتونیو گوترش"، دبیرکل سازمان ملل متحد، بر لزوم تاسیس یک دفتر مبارزه با تروریسم در این نهاد بین‌المللی تاکید کرد و وعده داد چنین دفتری به زودی تاسیس خواهد شد. 

گوترش در این باره گفت: باید دفتری برای مبارزه با تروریسم در سازمان ملل ایجاد کنیم. باید اداره و مدیریت این دفتر به عهده معاون دبیرکل سپرده شود.

وی در ادامه افزود: هدف از تأسیس و راه اندازی این دفتر، کارآمد کردن اقدامات لازم در جهت مبارزه با تروریسم است و از اعضای مجمع عمومی سازمان ملل می‌خواهیم نظراتشان را در این باره ارائه دهند.

به موجب فراخوان سازمان ملل، تمام کشورهایی که در این نهاد بین‌المللی عضو هستند می‌توانند از طریق نمایندگان خود تا ۲ هفته آینده دیدگاه‌ها و نظراتشان را پیرامون این موضوع مطرح کنند. تمام پشنهادات دریافتی از سوی یک تیم کارشناسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نقشه راهی برای تعیین مسئولیت‌های دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل تا پیش از ماه مه ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است سازمان ملل متحد پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، یک کمیته ضد تروریستی در شورای امنیت تشکیل داد. قرار است محدوده اختیارات "دفتر مبارزه با تروریسم" سازمان ملل وسیع‌تر باشد و تمام کشور‌ها در آن مشارکت داده شوند.


منبع : رویترز
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار