منابع دولتی در فلیپین اعلام کردند وزیر بازرگانی چین در آخرین دقایق سفر رسمی روز پنجشنبه خود به فیلیپین را لغو کرد.
کد خبر: ۳۸۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 23 February 2017
به گزارش تابناک : قرار بود در این سفر چندین طرح به ارزش چندین میلیارد دلار امضاء شود.هنوز علت به تعویق افتادن ناگهانی این سفر مشخص نیست اما دو مسئول فیلیپینی اعلام کردند ممکن است اظهارات روز گذشته پرفکتو یاسای وزیر خارجه فیلیپین باشد.
یاسای از اقدامات چین در نظامی کردن جزایر مصنوعی در دریای چین جنوبی «به شدت ابراز نگرانی» کرده بود.
ژائو هوچنگ قرار بود روز پنجشنبه با هیئت مهم اقتصادی وارد مانیل شود. وی روز چهارشنبه تعویق این سفر را به اطلاع مقامات فیلیپین رساند. 
رومن لوپز وزیر بازرگانی فلیپین به خبرگزاری رویترز اعلام کرد اکنون باید دو طرف زمان دیگری را برای این سفر مشخص کنند. با این حال وی نیز به علت به تعویق افتادن این سفر اشاره نکرد. وزارت بازرگانی چین نیز تا کنون در این خصوص اظهار نظر نکرده است.
چین در حال پایان دادن استقرار بیست جزیره مصنوعی در دریای چین جنوبی است که قابلیت نصب موشک های زمین به هوا در آنها وجود دارد. دو مقام ‌آمریکایی اعلام کردند بع نظر می آید هدف از این رویکرد چین ، آزمایش واکنش سیاسی دولت ترامپ است.
حدود یک سوم تجارت دریایی جهانی در دریایی چین جنوبی انجام می شود و چین با قرار گرفتن در مقابل پنج همسایه خود یعنی برونئی ، مالزی ، فیلیپین ، تایوان و ویتنام، همه دریای چین جنوبی را از آن خود می داند.



منبع : صدا و سیما
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار