کارلوس کی‌روش بزودی به ایران بر‌می‌گردد.
کد خبر: ۳۸۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 23 February 2017
به گزارش تابناک : در چند وقت گذشته بارها از کارلوس کی‌روش به عنوان گزینه جدی برای هدایت «بافانا بافانا» (تیم ملی  آفریقای‌جنوبی) از سوی رسانه‌های خارجی نام برده شد، اما به نظر می‌رسد به جمع رقبای کی‌روش برای هدایت تیم آفریقایی، یک نامزد جدید اضافه شد.

براساس اعلام سایت فوتبال غنا، «اوره رونار»، مربی فرانسوی که مراکش را چند هفته قبل در مسابقات جام ملت‌های آفریقا تا مرحله یک چهارم نهایی پیکارها در گابن، بالا آورد، نامزد بافانا بافانا است.
 
مطابق این گزارش در کنار او کارلوس کی‌روش، سرمربی ۶ سال گذشته تیم ایران به همراه هوگو بروس، استیوارت باکستر و روی هاجسون (سرمربی سابق انگلیس) جزو گزینه‌های درجه یک برای پست یادشده هستند. البته گفته می‌شود رونار ۴۸ ساله همچنین مورد توجه برای هدایت تیم ملی غنا است. در چند وقت گذشته هر بار که نام سرمربی پرتغالی تیم فوتبال کشورمان در رسانه‌ها مطرح شده، بحث حضور احتمالی‌اش در تیم آفریقای‌جنوبی در اذهان به‌وجود آمده است.
 
در چند ماه اخیر رسانه‌های آفریقایی و بخصوص کشور آفریقای‌جنوبی در مورد نامزد‌های مربیگری تیم ملی خود، بارها گزارش منتشر کرده و از کی‌روش به عنوان یک گزینه جدی برای این منظور نام برده که رسانه‌ها و علاقه‌مندان فوتبال ایران نیز با تعقیب اخبار آنان، ناخودآگاه احتمالاتی برای رفتن این مربی صاحبنام در نظرگرفته‌اند. البته در این میان مسوولان فدراسیون فوتبال کشورمان همواره به «داشتن قرارداد» سرمربی پرتغالی و تیم همکارانش با ایران، تاکید داشته و شایعات مطرح شده را رد کرده‌اند اما براساس خبری که یک روزنامه بلژیکی منتشرکرده، به نظر می‌رسد این «داستان طرح گزینه‌های مکرر» برای مربیگری بافانا بافانا(تیم آفریقای‌ جنوبی) تا یک هفته دیگر که ماه آوریل به اتمام می‌رسد، عاقبت خاتمه بیابد تا دیگر شاهد گمانه‌زنی رسانه‌های «شایعه‌ پرور» آفریقایی نباشیم! براساس خبری که روزنامه «هت لاتسه» از طریق سایت خود منتشرکرده، هوگو بروس بلژیکی شانس خوبی برای هدایت بافانا بافانا دارد.

گزارشگر روزنامه مذکور معتقد است مربی ۶۴ ساله که ماه گذشته با کامرون قهرمان آفریقا شد، فوتبال این قاره را به خوبی می‌شناسد و همین فاکتوری مهم برای هدایت پست یادشده است. البته وی از کارلوس کی‌روش و چند گزینه دیگر نیز به عنوان رقبای جدی او نام برده است. با این حال تاکید کرده مسوولان فدراسیون آفریقای‌جنوبی تا قبل از اتمام ماه آوریل، یعنی حداکثر ۸ روز دیگر، با گزینه مورد نظرشان به توافق نهایی می‌رسند. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای بررسی شرایط رایان تفضلی بازیکن ایرانی - انگلیسی که به تازگی پرونده او را برای حضور در تیم ملی ایران باز کرده است راهی کشور انگلیس شد.
 
تفضلی در پست مدافع بازی می‌کند و در این فصل نیز در لیگ یک انگلیس عملکرد قابل قبولی داشته است تا جایی که حدود ۲ ماه پیش روزنامه‌ دیلی میل از دعوت این بازیکن به تیم ملی ایران خبر داد و او را سورپرایز سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دانست. تفضلی در ساتن انگلیس به دنیا آمده است ولی با توجه به اینکه پدرش ایرانی است، می‌تواند برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بازی کند. این بازیکن شنبه آینده در ترکیب پیتبرو در لیگ یک انگلیس به میدان خواهد رفت.

کی‌روش در سفر جدید خود به اروپا بعد از چند روز استراحت ابتدا راهی کشور هلند شد تا شرایط بازیکنانی مانند جهانبخش و قوچان‌نژاد را از نزدیک زیر نظر بگیرد. سرمربی پرتغالی در ادامه سفر خود به دور اروپا سپس راهی کشور آلمان شد تا شرایط اشکان دژاگه که چند شب پیش در تمرینات ولفسبورگ مصدوم شد را بررسی کند.

دژاگه دچار پارگی عضلانی از نوع درجه ۲ شده و برطرف شدن آن در حالت عادی ۴ هفته زمان می‌برد. بنابراین حضور کاپیتان دژاگه در بازی با قطر از هفته ششم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در منطقه آسیا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و کی‌روش نیز در این سفر این موضوع را لحاظ کرده است. کی‌روش در ادامه احتمالاً برای زیر نظر گرفتن بازیکنانی مانند انصاری‌فرد، شجاعی، محمدی، آزمون و عزت‌اللهی احتمالاً سری هم به یونان و روسیه خواهد زد.
 
این در حالی است که دستیاران خارجی این سرمربی این روزها در ایران در تمرینات تیم‌های لیگ برتری حاضر شده‌اند تا شرایط ملی‌پوشان این تیم‌ها را زیر نظر بگیرند.



منبع : خبرآنلاین
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار