معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هفت هزار غرفه عرضه صنایع دستی در نوروز 1396 در نقاط مختلف کشور برپا می شود.
کد خبر: ۳۸۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 23 February 2017
به گزارش تابناک : بهمن نامور مطلق روز پنجشنبه درباره طرح های نوروزی معاونت صنایع دستی افزود: نوروزی که به ایرانیان ارث رسیده، فرصت شگفتی است که باید از آن استفاده کنیم و خرید و بکارگیری صنایع دستی در آداب و سنن نوروز هم رسم پیشینیان این سرزمین است.
وی تاکید کرد: نوروز 95 بیش از 650 بازارچه نوروزی برپا کردیم که حدود یک و نیم برابر تعداد شهرستان های کشور بود.
نامور مطلق ادامه داد: طرح «کارگاه گردی» طرح تازه ای است که برای نوروز پیش رو در نظر داریم. در این طرح مصمم هستیم درهای بیش از 700 کارگاه را به روی مردم باز کنیم تا گردشگران داخلی و خارجی در ایام نوروز از نزدیک شاهد چگونگی خلق آثار باشند.
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: طرح «کارگاه گردی» محسنات زیادی دارد از جمله اینکه هنرمندان بطور مستقیم با خریدار یا گردشگر مرتبط می شوند و علاوه بر آن برای مخاطبان ما بویژه نوجوانان، فرهنگسازی می شود که صنایع دستی ما چه فرقی با صنایع ماشینی یا صنایع دستی خارجی دارد.
نامور مطلق اظهار کرد: نوروز امسال بیش از 6 هزار و 700 غرفه صنایع دستی در کشور داشتیم که نوروز 96 احتمالا این تعداد به هفت هزار خواهد رسید که بر اساس تحقیق، بزرگترین بازارچه های نوروز جهان خواهد بود.
وی تصریح کرد: پراکندگی جغرافیایی بازارچه های ما به نسبت به سال قبل نیز بیشتر شده و با توجه به توزیع سفر در امر گردشگری که از قطب های اصلی و متداول شامل شیراز، اصفهان، تهران و تبریز فراتر رفته، بازارچه های ما نیز توزیع قابل توجهی در کشور خواهد داشت.
نامور مطلق در پاسخ به این پرسش که نظارت بر قیمت ها که دغدغه جدی مردم است چگونه صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: از طریق کارشناسان استانی معاونت صنایع دستی در همه استانها بر قیمت ها نظارت صورت می گیرد اما به خاطر تنوع زیاد صنایع دستی و منحصربفرد بودن هر اثر صنایع دستی، نسبت به اثر دیگر، قدری کار نظارت دشوار است.



منبع : ایرنا
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار