نماینده آمریکا در سازمان ملل در راستای رفع نگرانی‌ رهبران اروپایی درباره مواضع نه چندان روشن دونالد ترامپ، بر "تعهد کامل" کشورش در قبال متحدان اروپایی ایالات متحده تاکید کرد.
کد خبر: ۳۸۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 22 February 2017

به گزارش تابناک : نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل سه‌شنبه در شورای امنیت گفت، واشنگتن دست از حمایت ائتلاف نظامی ناتو نمی‌کشد و همچنین به دنبال ارتقای همکاری‌ها با اتحادیه اروپاست.

نیکی هیلی گفت: ایالات متحده آمریکا ممکن است گاها اختلافاتی با دیدگاه‌های اتحادیه اروپا داشته باشد اما این مسائل میان دوستان پیش می‌آید. هیچکس نباید این موارد را به اختلاف سیاستگذاری تعبیر کند و تعهد کامل ما به ائتلاف در اروپا را زیر سوال ببرد.

برخی از رهبران اروپایی از مواضع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خشمگین هستند. ترامپ ناتو را "منسوخ" خوانده، از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپای ۲۸ عضوی حمایت کرده و به دنبال هدف قرار دادن معاهده‌های تجاری چند جانبه است. او همچنین در زمان کارزارهای انتخاباتی مواضع نرمی در قبال روسیه در پیش گرفت که با اعتراض اروپایی‌ها همراه شد.

طی روزهای اخیر هم مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و سایر مقام‌های ارشد دولت ترامپ به اروپا رفتند تا بر ادامه شراکت آمریکا با متحدان اروپایی تاکید کنند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین تاکید کرد که تحریم های کشورش علیه روسیه تا زمانی که روسیه شبه‌جزیره کریمه را به اوکراین پس داده است، پای بر جا می‌ماند. او گفت: ایالات متحده آمریکا معتقد است که می‌توان روابط بهتری با روسیه داشت اما همکاری بیشتر با روسیه نمی‌تواند به بهای امنیت دوستان و متحدان اروپایی ما تمام شود.




منبع : آسوشیتدپرس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار