مدیر شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از خریداری و ذخیره سازی 600تن مرغ منجمد برای تنظیم بازار عید در سردخانه های این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۷۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹ 08 February 2017
به گزارش تابناک یزد،سید ابوالفضل وکیلی در این خصوص اظهار کرد: بیش از 600تن مرغ منجمد کارتنی شیرینک از 2 کشتارگاه استان خریداری و زیر نظر مستقیم ناظران کنترل کیفی شرکت پشتیبانی امور دام استان تهیه شده است.
وی افزود: محصول تهیه شده با همکاری ناظران دامپزشکی، پس از سایز بندی در دمای استاندارد منجمد شده و در سردخانه های این شرکت نگهداری می شوند.
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: مرغ های خریداری شده در وزن مناسب بین 1.2 تا 2 کیلوگرم خریداری و پس از مراحل چربی گیری تحت نظارت کارشناسان کنترل کیفی شرکت به سردخانه منتقل می شوند.
وکیلی ادامه داد: هم اکنون شرایط عرضه گوشت مرغ در بازار متعادل بوده و در صورت نیاز مرغ های ذخیره شده به منظور تثبیت قیمت وارد بازار می شوند و لذا مصرف کنندگان در این زمینه نگرانی نداشته باشند.
در سال 94 بیش از 320 هزارتن انواع فرآورده های دامی در استان یزد تولید شده که نسبت به سال 93 این میزان 12درصد افزایش داشته است.
این تولیدات شامل 225 هزار تن شیرخام، 14 هزار تن گوشت قرمز، 56 هزار تن انواع گوشت طیور، 21 هزار تن تخم مرغ و 160 تن عسل بوده است.
در این مدت علاوه بر تولیدات دامی، بیش از 457 هزارتن فرآورده های دامی خوراکی و غیرخوراکی شامل 300 تن پشم کرک و مو، یک هزار و 920 تن آلایش خوراکی و 450 هزار تن آلایش غیرخوراکی شامل پوست و کود نیز تولید شده است.
سرانه مصرف گوشت قرمز این خطه 24 کیلوگرم است و 40 درصد گوشت مصرفی استان یزد وارداتی است این در حالی است که در بخش شیر به دلیل مازاد تولید بر مصرف داخل استان به طور متوسط روزانه بین 180 تا 200 تن شیر از این خطه به خارج از استان صادر می شود.
هم اکنون سالانه 26 میلیون قطعه جوجه ریزی در استان صورت می گیرد که میزان تلفات آنها پنج درصد اعلام شده است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار