سرپرست گروه نمایشی «بوعلی» همدان از به روی صحنه رفتن نمایش شاد و موزیکال «بنگاه تئاتر رال با طعم هگمتانه» در آخرین روز اردیبهشت ماه خبر داد.
کد خبر: ۳۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸ 21 May 2015

سرپرست گروه نمایشی «بوعلی» همدان گفت: نمایش شاد و موزیکال «بنگاه تئاتر رال با طعم هگمتانه» از 31 اردیبهشت ماه به روی صحنه می‌رود.

به گزارش فارس، محمدجواد کبودراهنگی اظهار کرد: نمایش شاد و موزیکال «بنگاه تئاتر رال با طعم هگمتانه» از 31 اردیبهشت ماه به روی صحنه می‌رود.

وی با بیان اینکه نمایشنامه اولیه این کار توسط گروه نمایشی «بوعلی» همدان اجرا می‌شود، گفت: این نمایشنامه نوشته استاد علی نصیریان نوشته شده و دارای محتوای عمیق انسانی است.

سرپرست گروه نمایشی «بوعلی» همدان افزود: این نمایشنامه پس از بازنویسی توسط بنده در اصطلاح تخت حوضی و در قالب گویش همدانی اجرا می‌شود.

وی گفت: در این نمایش بازیگرانی همچون مصطفی بیگی، میثم عزیزی، محمد محمدی قادر، سید مهرداد کاووسی‌حسینی، لیلا کاظمی، امیر کوندی، محمد طالبی و اکبر اسلامی ایفای نقش کرده‌اند.

کبودراهنگی افزود: گروه نوازندگان نیز شامل مصطفی فراهانی (تنبک)، بهنام بیات (کمانچه) و امیر سلیمانی (تار) است.

وی در مورد داستان این نمایش نیز گفت: این کار در واقع قصه گروه نوازنده‌ بنگاه تئاتر رال است که همیشه در مسیر حرکت خود با طلسم‌های جادویی جادوگری به نام «ور وره جادو» مواجه می‌شوند، اعضای این گروه به دنبال شکستن این طلسم‌ها با اتفاقات متعددی نیز مواجه می‌شوند و ....؛

سرپرست گروه نمایشی «بوعلی» همدان با تاکید بر اینکه در ویرایش متن اولیه نمایش سعی شده تا به محتوای طنز نیز نزدیک شود، ادامه داد: در بسیاری از موارد متن اولیه بازنویسی و تبدیل به گویش و آواز همدانی شده است.

وی با بیان اینکه این نمایش سیاه‌بازی جزء نمایش‌های آئینی سنتی نیز محسوب می‌شود، افزود: با توجه به مفهوم و محتوای عمیق انسانی و پیام‌های آموزشی این نمایش امکان شرکت آن در جشنواره آئینی سنتی تئاتر نیز وجود دارد.

کبودراهنگی تهیه‌کننده نمایش «بنگاه تئاتر رال با طعم هگمتانه» را اداره ارشاد اسلامی شهرستان و انجمن هنرهای نمایشی همدان اعلام کرد و افزود: این نمایش از 31 اردیبهشت ماه هر روز ساعت 18:30 در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع شهیدآوینی به روی صحنه خواهد رفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار