شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد: ارتفاع ریزش‌های جوی از ابتدای مهرماه جاری تا روز گذشته (شنبه) در مدت 122 روز ، به 56 میلیمتر رسید.
کد خبر: ۳۶۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱ 22 January 2017

به گزارش تابناک : به نقل از وزارت نیرو، بر اساس آخرین آمار ارایه شده شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع ریزش‌های جوی از آغاز مهرماه امسال تا روز گذشته (شنبه، دوم بهمن ماه)، به 56 میلیمتر رسید.

برپایه این گزارش، بیشترین بارش در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان مربوط به حوضه آبریز بندرعباس- سد یج با 23 میلیمتر بارش بوده که این حوضه در سال آبی گذشته در مدت مشابه هیچ بارشی نداشت.

کمترین ارتفاع بارش‌ها در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان مربوط به حوضه‌های مرزی غرب، کرخه، حله رود و رودخانه‌های کوچک، مند- کاریان و خنج، با صفر میلیمتر بارش به ثبت رسیده است.

حوضه‌های آبریز رودخانه‌های بلوچستان نیز از ابتدای سال آبی امسال( ابتدای مهرماه) تا روز گذشته شاهد 18 میلیمتر بارش، کارون بزرگ و جراحی و زهره، سه میلیمتر و « کل- مهران » و مسیل‌های جنوبی نیز تا تاریخ یاد شده شاهد یک میلیمتر بارش بوده‌اند.

حجم بارش‌های کشور از اول مهر تا پایان دیروز معادل 92 میلیارد و 29 میلیون مترمکعب بوده است.

براساس این گزارش، مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (99 میلیمتر) 43 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (128 میلیمتر)،56 درصد کاهش نشان می دهد.




منبع : برنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار