بهای نفت که روز چهارشنبه تحت تأثیر نگرانی‌‌ها در مورد بازگشت نفت شیل آمریکا به بازار کاهش قابل توجهی پیدا کرده بود، روز پنجشنبه در بازار آسیا رو به افزایش گذاشت.
کد خبر: ۳۶۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 19 January 2017
به گزارش تابناک : در معاملات صبح امروز بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه فوریه با 45 سنت افزایش، 51 دلار و 53 سنت معامله شد.
بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مارس نیز 50 سنت افزایش یافت و به 54 دلار و 42 سنت رسید.
دیروز، بهای نفت به شدت کاهش یافت.
سرمایه‌گذاران از بازگشت گسترده نفت شیل آمریکا که تلاش‌های سازمان کشورهای صادر کننده نفت «اوپک» و شرکایش را برای کاهش تولید بی اثر می کند، بیمناک هستند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، به گفته تحلیل‌گران، علاوه بر کاهش قیمت، ارزیابی‌های فدراسیون خصوصی «مؤسسه نفت آمریکا» American Petroleum Institute درباره کاهش پنج میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته نیز سرمایه‌گذاران را به خرید نفت تشویق کرده است و همین امر روز پنجشنبه باعث افزایش قیمت شد.
مؤسسه نفت آمریکا اعلام کرد کاهش ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود که گواهی است بر افزایش تقاضا از جانب بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت خام در جهان.
آمار رسمی عرضه و تقاضا در آمریکا قرار است روز پنجشنبه منتشر شود.
مارگارت یانگ تحلیل‌گر «سی ام سی مارکتس» اعلام کرد: «بهای نفت در یک محدود مشخص بالا و پایین می شود. برای نفت وست تگزاس اینترمدیت این محدوده بین 51 تا 53 دلار در هر بشکه است بنابراین وقتی قیمت به زیر 51 دلار برسد خریداران هجوم می آورند.»
وی افزود: «این چشم‌انداز تا زمانی که نشانه‌های روشنی در مورد کاهش تولید اوپک و روسیه وجود نداشته باشد، ادامه خواهد داشت.»
چهارشنبه در پایان معاملات بازار نیویورک، هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با یک دلار و 40 سنت کاهش، 51 دلار و هشت سنت به  فروش رفته بود.
در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با یک دلار و 55 سنت کاهش، 53 دلار و 92 سنت معامله شده بود.



منبع : نفت
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، نفت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار