یکی از اعضای خانواده رئیس جمهور سابق مصر اعلام کرد که بنا بر حکم دادگاهی، تمامی ۷ نفر اعضای خانواده‌اش در لیست سیاه تروریستی گنجانده شده است.
کد خبر: ۳۶۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 19 January 2017
به گزارش تابناک : خانواده «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر روز چهارشنبه (امروز) اعلام کرد که اسامی تمامی ۷ عضو این خانواده در لیست سیاه تروریستی قرار داده شده است.

دادگاهی در مصر، پنج‌شنبه هفته گذشته نام محمد مرسی رهبران جماعت اخوان المسلمین مصر و برخی شخصتی‌های سیاسی بارز را به همراه «محمد ابو تریکه» بازیکن سابق مصر در این لیست گنجاند.

بنا بر اعلام وبگاه خبری «خلیج آنلاین»، وزارت دادگستری یا شورای عالی قضایی هنوز به انتقاداتی که به این حکم دادگاه شده است، واکنشی نشان نداده‌اند.

در این ارتباط، احمد مرسی، پسر ارشد محمد مرسی و سخنگوی خانواده مرسی گفت: «پدرم، مادرم، من و همه برادران و خواهرانم، شیما، اسامه، عمر و عبدالله در لیست سیاه تروریست‌ها قرار گرفته‌ایم».

خبرگزاری آناتولی ترکیه، به نقل از یک منبع نزدیک به خانواده مرسی که  به دلایل شخصی خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که این اولین بار از زمان برکناری محمد مرسی است که علیه همسر وی حکم قضایی صادر می‌شود.

لازم به ذکر است که محمد مرسی به همراه پسرش اسامه، هم اکنون بنا به مسائلی که بدان متهم شده‌اند، در زندان به سر می‌برند.

لیست سیاه جدید تروریسم که روز شنبه از طرف دادگاه مصر منتشر شد، شامل اسامی ۱۵۰۲ نفر است که در بین آن‌ها، شماری از اعضای اخوان المسلمین و شخصیت‌های سیاسی مصر وجود دارد. این لیست در نوع خود بزرگترین لیستی است که تا به حال در ارتباط با «تروریسم» در مصر تهیه شده است.



منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار