پارلمان اروپا امروز (سه‌شنبه) رییس جدیدی را برای خود بر می‌گزیند و این درحالیست که میان دو کاندیدای اصلی این پست که هر دو از ایتالیا هستند، تنش وجود دارد.
کد خبر: ۳۶۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 17 January 2017

به گزارش تابناک : فرد برنده قرار است جایگزین مارتین شولتز آلمانی شود که پنج سال ریاست پارلمان اروپایی را برعهده داشته است؛ شولتز قرار است پس از اتمام مدت فعالیتش در این سمت به آلمان بازگردد و در عرصه سیاست فعالیت خود را ادامه دهد.

رییس جدید پارلمان اروپا قرار است فقط ریاست این بخش از اتحادیه اروپا را برعهده داشته باشد که نظر نهایی را درباره توافق بریگزیت در بازه زمانی دو ساله اعلام می‌کند.

751 عضو این پارلمان آرای مخفی خود را در استراسبورگ فرانسه به صندوق می‌اندازند و رای گیری می‌تواند چهار بار تکرار شود.

کاندیداهای اصلی هر دو از ایتالیا هستند و "آنتونیو تایانی"، سیاستمدار راست میانه و "جیانی پیتلا"، سیاستمدار سوسیالیست نام دارند. پنج کاندیدای دیگر شانس کمی برای پیروزی دارند.

دو رقیب اصلی این پست از زمان شکسته شدن توافق بلندمدت میان دو حزب سیاسی راست میانه و سوسیالیست به شدت با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند.

تایانی، سخنگوی سابق سیلیو برلوسکنی، نخست وزیر پیشین ایتالیا و یکی از کمیسیونرهای سابق اروپایی، کاندیدای حزب مردم اروپا، بزرگترین گروه سیاسی در پارلمان اروپا به شمار می‌رود.

جیانی پیتلا اما گفته که نمی‌تواند انحصاری بودن حزب مردم اروپا را در سمت‌های رییس کمیسیون اروپا و شورای اروپا بپذیرد که اکنون ژان کلود یونکر و دونالد تاسک عهده دار آنها هستند.

پیروزی تایانی می‌تواند باعث تغییر در این سمت‌ها شود و به بحران در اتحادیه اروپا بینجامد.




منبع : فرانسه 

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، اروپا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار