کد خبر: ۳۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 17 May 2015
معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار مازندران گفت: اقدامات ايمن سازی در راههای مازندران چشمگير بوده و با شتابی مضاعف در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری مهر، علي نبيان در نشست تقدير از فعالين امر ايمن سازي جاده هاي مازندران ضمن تبريك بعثت پيامبر مهرباني و رحمت عنوان کرد: دركشور ما حمل و نقل زميني به عنوان وجه غالب ارتباط تمامي نقاط جمعيتي، بنادر و مبادي ورودي و خروجي كشور را با يكديگر برقرار ساخته است.

وی بیان کرد: از طرفي تعداد خودروها، حجم تردد و جابجايي بار و مسافر طي دو دهه اخير افزايش چشمگيري داشته است.

وي ادامه داد: به همين لحاظ توسعه، تعريض، بهسازي و نگهداري خطوط حمل و نقل زميني كه قريب به ۹۰ درصد بار و مسافر از طريق آن صورت مي پذيرد امري اجتناب ناپذير بوده و به عنوان فعاليتهاي رايج در سطح راههاي استان بصورت مستمر جريان دارند.

وي با اشاره به كاهش سوانح رانندگي منجر به فوت در سطح محورهاي اين استان در نوروز امسال خاطرنشان كرد: با توجه به آمار موجود و با بررسي تصادفات و ارائه راهكارهاي لازم براي پيشگيري از تصادفات و تلفات جاده اي قدم هاي مثبت در راه ارتقاي سطح ايمني در حمل و نقل جاده اي برداشته شده است.

نبيان در ادامه از اقدامات گسترده مجموعه راه و شهرسازي استان در خصوص ايمن سازي جاده هاي استان تقدير و عنوان کرد: فعاليتهاي شبانه روزي راهداران در كنار حضور به موقع و مستمر نيروهاي پليس راه سبب شد تا جاده هاي مازندران در نوروز امسال شاهد كاهش چشمگير تصادفات و تلفات جاده اي باشد.

حيدر نوروزي مديركل راه و شهرسازي استان نيز در اين جلسه ضمن اشاره به اقدامات گسترده اين اداره كل در خصوص افزايش ارتقاء ايمني محورهاي استان عنوان کرد: با بكار گيري تمهيدات مهندسي كنترل و نظارت، تبليغات كافي، اطلاع رساني عمومي، آموزش فراگير، راهنمايي و ارشاد و بعضا تاديب خاطيان مي توان گامي به سوي ارتقاء‌ و اعتلاي فرهنگ ايمني و به تبع آن كاهش سوانح رانندگي برداريم.

مديركل راه و شهرسازي استان در اين جلسه ضمن اشاره به حوادث سيل بلده، واژگوني اتوبوس مسافربري خواستار تشكيل يك تيم مديريتي براي اقدامات بهنگام و سريع عوامل امداد و نجات جاده اي شد و اظهار داشت: با تشكيل اين تيم كه با حضور مسؤلين ذيربط امداد و نجات جاده اي صورت مي گيرد فعاليتها و اقدامات براي مقابله با هر حادثه اي مي تواند در اسرع وقت انجام شود.

مهندس نوروزي سال ۹۴ را سال ايمن سازي راههاي مازندران برشمرد و تصريح كرد: بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته، امسال فعاليتهاي بيشماري در زمينه افزايش ارتقاء ايمني در سطح محورهاي استان در دستور كار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار