مجلس نمايندگان در همه دنيا، از مجموع نظرات مختلف مردم تشكيل شده و به اصطلاح مجموعي از مخالفان و موافقان را تشكيل مي دهد. در اين باره شكي وجود ندارد كه در مجلس نمايندگان سراسر دنيا بحث و مجادله صورت مي گيرد و گاهي با دعوا و كتك كاري ختم مي شود
کد خبر: ۳۴۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹ 19 December 2016
به گزارش تابناک البرز؛ مجادله کریمی قدوسی و مطهری، مجادله رسایی و لاریجانی در مجلس بر سر برجام ، مجادله لفظی علی لاریجانی با کواکبیان در صحن مجلس، مجادله داغ لاریجانی و کامران در مجلس ، مجادله لفظی لاریجانی و کوچک زاده در مجلس، مجادله مطهری و حسینیان در مجلس و ....

مجلس نمايندگان در همه دنيا، از مجموع نظرات مختلف مردم تشكيل شده و به اصطلاح مجموعي از مخالفان و موافقان را تشكيل مي دهد. در اين باره شكي وجود ندارد كه در مجلس نمايندگان سراسر دنيا بحث و مجادله صورت مي گيرد و گاهي با دعوا و كتك كاري ختم مي شود كه البته يكي از اين دعواها را در زمان مجلس گذشته شاهد بوديم. در زماني كه ظريف، وزير امور خارجه جهت توضيح مذاكرات برجام، به مجلس رفت كه البته با مشاجرات بسيار از سوي برخي نمايندگان تندرو پايان گرفت. مجادله در مجلس شوراي اسلامي ايران نيز بحث غريب و دور از ذهني نيست. اتفاقي كه اين روزها زياد در همه صحن هاي علني مجلس مشاهده مي كنيم. بر همين اساس به دو مجادله اخير در صخن علني مجلس شوراي اسلامي اشاره ميكنيم.

مجادله 12 آبان 95

مجادله؛ اين بار هم از سوي نماينده اروميه
 نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی پارلمان و در جریان بررسی طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی با استناد به اصل 43 قانون اساسی در اخطاری اظهار داشت: کشاورزانی وجود دارند که ساعت 3 بامداد سر کار می‌روند که ممکن است، وسایلی برای دفاع از خود به همراه داشته باشند.

به گزارش ايسنا وی ادامه داد: باید در این طرح، استثنایی برای این کشاورزان قائل شد تا زمانی که سلاح‌های سردی در دست دارند و از آن استفاده می‌کنند، برای آنها مشکلی ایجاد نشود.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس ضمن وارد ندانستن این اخطار، گفت: در طرح به این موضوعات اشاره شده است.

زمانی که لاریجانی قصد داشت صحبتهای قاضی‌پور را قطع کند، نماینده ارومیه خطاب به وی گفت: آقای لاریجانی! قدری صبر کنید؛ چون شما کشاورزی نکرده‌اید!

سپس علی لاریجانی در پاسخ نماینده ارومیه گفت: شما از کجا می‌دانید که بنده کشاورزی و چوپانی نکرده‌ام؟

قاضی‌پور نیز پاسخ داد: شما آقازاده هستید و ما بنده‌زاده هستیم!

لاریجانی نیز در جواب قاضی‌پور گفت: افرادی مانند شما که کشاورزی و چوپانی کرده‌اند، زیاد است، شما ژست نگیرید.


مجادله دو نماينده ترك زبان در 21 آذر ماه
نادر قاضی پور نماینده پر حاشيه ارومیه که در دادن اخطار و تذکر در صحن مجلس فعال است، امروز هم به مثابه دیگر نشست های علنی تریبونش برای گفتن اخطار باز شد. او خطاب رییس جلسه گفت: اخطار 75 شورای نگهبان به این لایحه (گزارش کمیسیون مشترک در مورد طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد اعاده شده از شورای نگهبان)برطرف شده است.

در این لحظه مسعود پزشکیان خطاب به قاضی پور گفت شما از کجا می دانید که چه اخطاری قرار است بدهند که می گویید برطرف شده است، گویا پزشکیان به اشتباه سخنان قاضی پور درباره اخطار اصل 75ای شورای نگهبان را تعبیر به اخطار یکی از نمایندگان کرده بود.

همین سخنان پزشکیان هم باعث شد که قاضی پور خطاب به او گفت: آقای رییس شما به حرف من گوش نکردید، شما آن بالا سیاسی کاری می کنی به حرف من گوش نمی دهید.

پزشکیان که از این سخنان قاضی پور ناراحت شده بود خطاب به او گفت بهتر است این حرف را نزنید آقای قاضی زاده.

نماینده ارومیه نیز با بیان اینکه من قاضی پور هستم نه قاضی زاده...

پزشکیان هم خطاب به قاضی پور گفت: لطفا حرف خودت را بزن و بیخود تهمت نزن.

مجادله لفظی دو نماینده ترک زبان مجلس در نهایت بدون مشخص شدن سرنوشت اخطار به پایان رسید.

پايان مجادلات
نفس وجود مجادله در مجلس غير قابل انكار است اما زماني اين امر نگران كننده است كه پايان خوشي براي مجادلات وجود ندارد و عموما اخطارها، تذكرات و خواسته ها ناديده گرفته مي شود و به سرانجام نمي رسد. به همين منظور نياز است ضمن آسيب شناسي مجادلات، در خصوص مطالب عنوان شده به اجماع رسيد و بحث را به موضوعات شخصي نكشانيم. كل كل هاي موجود در مجلس، وقت را از نمايندگان براي بررسي خواسته هاي مردمي سلب مي كند كه نياز است به طور جدي به اين مسئله رسيدگي شود.

برچسب ها: مجادله ، مجلس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار