معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد گفت: طی هشت ماهه نخست سال جاری ۲۱ میلیارد و ۷۳۱ میلیون ریال زکات مستحب و واجب در استان یزد جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۳۴۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲ 19 December 2016
به گزارش تابناک یزد،غلامرضا مشعلچی،  معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد اظهار کرد: طی هشت ماهه نخست سال جاری ۲۱ میلیارد و ۷۳۱ میلیون ریال زکات مستحب و واجب در استان یزد جمع آوری و در جهت رفع مشکل محرومان و تکمیل پروژه های عام المنفعه در روستاها هزینه شده است.
وی افزود: ۱۲میلیارد و ۴۸۳ میلیون ریال از زکات جمع آوری شده در زمینه تکمیل پروژه های عام المنفعه و ۹ میلیارد و ۲۴۸ میلیون ریال نیز برای تامین جهیزیه، کمک معیشت، درمان و مسکن نیازمندان در هشت ماهه ابتدای سال جاری هزینه شده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: امیدواریم در چهار ماهه باقیمانده از سال بیشتر زکات جمع‌آوری شده در استان یزد براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای رفع مشکلات نیازمندان و مابقی در اجرای پروژه‌های عام المنفعه هزینه شود.
وی ادامه داد: تلاش‌های خوبی در راستای افزایش جمع‌آوری زکات به ویژه در زمینه مال التجاره و کشاورزی به عنوان اولویت‌های شورای زکات استان در دستور کار قرار گرفته است.
مشعلچی با تاکید بر ضرورت تلاش مضاعف در جهت جذب زکات افزود: طی هشت ماه اول سال گذشته افزون بر ۸۳ میلیارد و ۶۰۶ میلیون ریال زکات از سطح استان جمع آوری شده که سهم محرومان  از این محل هشت میلیارد ریال و سهم پروژه های عام المنفعه ۷۷ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال بوده است.
وی با بیان اینکه شهرستان های تفت، مهریز و یزد به ترتیب بیشترین زکات را  طی این مدت جمع آوری کرده اند، گفت: اولویت دبیرخانه شورای زکات استان بر اساس مصوبه جدید شورای زکات کشور  هزینه‌کرد ۶۰ درصد زکات جمع آوری شده  برای رفع مشکلات نیازمندان و محرومان و مابقی آن جهت احداث و تکمیل پروژه های عام المنفعه است.
مشعلچی در رابطه با سایر فعالیت‎های حوزه مشارکت‎های مردمی اذعان کرد: حوزه توسعه مشارکت‎های مردمی این نهاد در بیش از ۴۵ سرفصل کاری مشغول به ارائه خدمات است که جمع‎آوری صدقات، طرح رضوان(کمک به احداث منازل مددجویی)، طرح اکرام ایتام، محسنین(حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم)، اطعام، کوثر(تامین جهیزیه)، شفاء(کمک به درمان مددجویان)، نذر قربانی، عقیقه از جمله این طرح های مشارکتی است.
یادآور می‌شود، طی این مدت از مجموع زکات جمع آوری شده، سه میلیارد و ۳۷۹ میلیون ریال مربوط به زکات فطریه عام و سادات پرداختی توسط مردم خداجوی استان یزد به کمیته امداد اهدا بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار