معاون آموزشي وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري:
نشست خبري معاون آموزشي وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اصحاب رسانه استان گلستان در سالن انديشه دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۵۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 18 December 2016
 نشست خبري معاون آموزشي وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اصحاب رسانه استان گلستان در سالن انديشه دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان برگزار شد.

معاون آموزشي وزير علوم، تحقيقات و فناوري در اين نشست خبري در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه پرسيد برنامه هاي اين وزارتخانه در خصوص كيفي سازي دروس چيست، گفت: با بكار بردن شاخص هاي تأثير گذار در كيفيت و رويكرد انقباضي در مراكز آموزش عالي شاهد افزايش كيفيت خواهيم بود.

دكتر شريعتي نياسر در ادامه افزود: در كشور بايد گردش مغزها به جاي موضوع فرار مغزها مورد عنايت مسئولين قرار بگيرد.

وي خاطر نشان كرد: منطقه 2 وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به لحاظ هيأت علمي، رتبه پنجم كشور را به خود اختصاص داده است كه از اين ميان 20 درصد از اعضاي هيأت علمي منطقه 2 در استان گلستان مشغول به تدريس مي‌باشند.

وي اذعان كرد: همچنين تراكم مراكز آموزش عالي در منطقه 2 بعد از استان تهران بيشترين ميزان را داراست.

دكتر شريعتي نياسر با اشاره به برنامه محور بودن دانشگاهها تصريح كرد: در آينده نزديك از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به دانشگاهها و مراكز آموزش عالي ابلاغ خواهد شد كه در رشته هايي آموزشي كه از لحاظ بازار كار اشباع شده است ديگر دانشجو پذيرش نكنند.

وي خاطر نشان كرد: حدود 50 درصد از دانشگاهها و مراكز آموزش عالي كشور با نقش معين و مادر معرفي شدند تا توزيع علم به تناسب نيروها در سراسر استان ها انجام شود، از اين رو دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان به عنوان دانشگاه مادر در استان گلستان شناخته مي‌شود.

معاون آموزشي وزير علوم تحقيقات و فناوري در پايان تصريح كرد: در حال حاضر نيم درصد دانشجويان كشور را دانشجويان خارجي تشكيل مي‌دهند.

همچنين 95هزار دانشجوي مقطع دكتري در دانشگاههاي ايران تحصيل مي‌كنند.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار