معاون آموزشی آموزش و پرورش رزن هم با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی بازماندگان از تحصیل گفت: برنامه ریزی مناسب آموزش و پرورش شهرستان رزن پیگیری های متناوب مدیران، مشاوران، انجمن های اولیاء و مربیان مدارس از دلایل کاهش آمار بازماندگان از تحصیل است.
کد خبر: ۳۴۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 10 December 2016
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: ۹۷ درصد دانش آموزان رزن در سالتحصیلی جاری درمعرض خطر ترک تحصیل هستند که درتلاش هستیم تا مانع ترک تحصیل آنها شویم.

به  ایسنا، حسین بهرامی نوید درجلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رزن نرخ باسوادی استان همدان در سال گذشته را ۹۸.۷۹ درصد اعلام کرد و افزود: ١٧ هزار و ۵٩٣ دانش آموز باید در سال گذشته وارد مدارس استان می شدند که از این تعداد ١۵ هزار و ٧۴٩ نفر در مدارس ثبت نام کرده و ۱۸۴۴ نفر بازمانده از تحصیل هستند که سهم شهرستان رزن از این تعداد ۱۴۶ دانش آموز بوده است.

وی اظهار کرد: در بررسی های به عمل آمده شهرستان رزن دراکثر شاخص های ارزیابی علمی رتبه بالایی در استان دارد.

وی با اشاره به اجرای سند انسداد مبادی بی ‎سوادی در مدارس استان خاطرنشان کرد: شناسایی، مددکاری و مشاوره با دانش آموزان ترک تحصیل کرده و یا در معرض خطر ترک تحصیل از مهمترین  موارد در این  طرح است.
 
بهرامی نوید تصریح کرد: سند انسداد مبادی بی‌سوادی دراستان همدان تدوین شده و براساس برنامه اجرایی وعملیاتی که برای تحقق این سند درنظر گرفته است با همکاری مدیران مدارس ابتدایی، دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل به مدارس فرا خوانده می‌شوند.
 
معاون فرماندار شهرستان رزن نیز درادامه گفت: تقویت احساس مسئولیت آحاد جامعه نسبت به دانش آموزان ترک تحصیل کرده می تواند نقش موثری در کاهش بی سوادی داشته باشد.
 
علیرضا نوربخش خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته های تخصصی در روستاها برای رفع مشکلات مالی و اجتماعی خانواده های دانش آموزان بی بضاعت نقش بسزایی درمقابله با بی سوادی دارد.

وی تصریح کرد: آمار قبولی کنکورسراسری، المپیادها و مسابقات مختلف حاکی از این است که دانش آموزان رزنی دارای زمینه علمی مطلوبی هستند.

معاون آموزشی آموزش و پرورش رزن هم با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی بازماندگان از تحصیل گفت: برنامه ریزی مناسب آموزش و پرورش شهرستان رزن پیگیری های متناوب مدیران، مشاوران، انجمن های اولیاء و مربیان مدارس از دلایل کاهش آمار بازماندگان از تحصیل است.

حسن صالحی با بیان اینکه در سالتحصیلی جاری ۵۹ نفر در این شهرستان از تحصیل بازماندند افزود: عدم ادامه تحصیل ۲۲ نفر از این افراد به علت ازدواج بوده است.
 
وی ازجذب ۲۷میلیون تومان اعتبار در قالب وجه نقد، پوشاک ولوازم آموزشی توسط خیرین برای رفع مشکلات مالی دانش آموزان بازمانده ازتحصیل خبر داد وگفت: عدم توانایی در پرداخت هزینه های ایاب وذهاب دانش آموزان، نیاز مالی خانواده ها به اشتغال فرزندان، ازکارافتادگی سرپرستان خانوار و ازدواج درسن پایین برای دختران ازمهمترین عوامل ترک تحصیل در مدارس رزن است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار