سازمان تعزیرات حکومتی استان البرز اعلام کرد
بسیاری از مردم کرج وانت‌هایی را در مراکز تجاری شهر و در ساعات پایانی شب مشاهده می کنند که بار آنها انواع لباس‌های زنانه و مانتو‌های دسته دوم بوده اما به اسم نو و تولید داخل عرضه می شود.
کد خبر: ۳۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 12 May 2015
به گزارش تابناک – البرز: در سال‌های اخیر ورود و عرضه لباس‌های دسته دوم خارجی در برخی از مناطق کشور از جمله شهرستان کرج دیده شده است.
واحدهای صنفی که اقدام به عرضه این اجناس غیر متعارف می‌کنند، از راه‌های مختلفی پوشاک خارجی دسته دوم را تهیه کرده که اکثر این راه‌ها غیر قانونی و از طریق قاچاق است.
در ماه‌های اخیر و به ویژه ایام نوروز بسیاری از مردم کرج وانت‌هایی را در مراکز تجاری شهر و در ساعات پایانی شب مشاهده می‌کردند که بار آنها انواع لباس‌های زنانه و مانتو‌های دسته دوم بود.
اکثر دست‌فروشان نیز به دروغ مدعی می‌شدند که این اجناس تولید داخل بوده و به دلیل ورشکسته شدن تولیدکننده با قیمت پایین و به صورت دست فروشی عرضه می‌شود.
در همین رابطه حجت‌الله ملاصالحی معاون سیاسی استاندار البرز در بیست و پنجم فروردین ماه اعلام کرد که مبارزه با ورود و توزیع کالای قاچاق در استان البرز از جمله اولویت‌های اصلی مدیریت ارشد این استان در سال 94 است.
وی تصریح کرد: به عنوان نمونه چندی پیش یکی از دغدغه‌های مسئولان و مردم استان البرز به ویژه دستگاه‌های مرتبط با بهداشت و سلامت جامعه، ورود و عرضه پوشاک خارجی دسته‌ دوم بود. برخی از این کالاها به صورت غیر مجاز و دست فروشی عرضه شده و برخی نیز در فروشگاه‌های معروف به فروشگاه‌های تاناکورایی فروخته ‌می‌شود.
معاون سیاسی استاندار البرز گفت: مدیران این فروشگاه‌ها را در جلسه‌ای دعوت کرده و به آنها به دلیل عرضه کالای دست دوم خارجی انتقاد و تاکید کردیم که نباید این لباس‌ها به دلایل مختلف از جمله احتمال بیماری عفونی و مسری در جامعه توزیع شود.
ملاصالحی گفت: مدیران واحدهای فوق نیز دلایلی آورده و به عنوان مثال می‌گفتند که سرمایه خود را در این راه صرف کرده و نمی‌توانند همه را دور بریزند.
وی تصریح کرد: حرف آنها از برخی ابعاد صحیح بود و به همین دلیل از آنها خواستیم که ظرف زمان مشخصی، فروشگاه‌های معروف به تاناکورا را به صلاحدید خودشان تغییر کاربری بدهند و ما نیز از آنها حمایت می‌کنیم.
ملاصالحی گفت: نتیجه این تعامل و همکاری این شد که در حال حاضر 90 درصد فروشگاه‌های لباس دسته دوم خارجی تحت عنوان تاناکورایی در البرز تغییر کاربری داده و مابقی نیز باید این کار را انجام دهند.
حال یک ماه پس از فرصتی که معاون سیاسی استانداری البرز به تاناکورایی‌ها داد، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان البرز خواستار ادامه اجرای طرح جمع آوری و ریشه کن کردن قاچاق لباس‌های تاناکورایی در سطح استان البرز که سلامت جامعه را تهدید می‌کنند، شد.
علی اکبر مختاری در اظهاراتی که پرتال رسمی سازمان تعزیرات حکومتی استان البرز آن را منتشر کرده، خواستار برخورد قاطع با متخلفان این تجارت ناشایست شد و به کسانی که دست به چنین تجارتی می‌زنند، هشدار داد که هیچ رافت و گذشتی در برخورد با آنها در کار نیست و به اشد مجازات محکوم خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار