معاون وزیر راه و شهرسازی در پی وقوع سانحه ریلی ایستگاه هفت‌خوان شاهرود استعفای خود را تسلیم وزیر راه و شهرسازی کرد و آخوندی هم استعفای پورسیدآقایی را پذیرفت، این اتفاق جدیدی بود که تا کنون مردم ایران شاهد آن نبودند
کد خبر: ۳۳۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴ 05 December 2016
به گزارش تابناك البرز؛ معاون وزیر راه و شهرسازی در پی وقوع سانحه ریلی ایستگاه هفت‌خوان شاهرود استعفای خود را تسلیم وزیر راه و شهرسازی کرد و آخوندی هم استعفای پورسیدآقایی را پذیرفت، این اتفاق جدیدی بود که تا کنون مردم ایران شاهد آن نبودند و احساس خوبی در مردم ایجاد شد که در ایران هم گویی به سوانح اهمیت داده شده و با آن برخورد می شود. چنانکه در دو دولت گذشته که اوج سوانح هوایی، ریلی و جاده‌ای بود، هیچ یک از مدیران تن به استعفا ندادند و در نهایت هم «حمید بهبهانی» وزیر وقت راه و ترابری با استیضاح نمایندگان مجلس کنار کشید.

اما استیضاح وزیر راه از خبرهای داغ این روزهاست. عده ای آن را دوای درد سیستم ریلی دانسته و دیگری با غیر منطقی دانستن این خواسته در پایان دولت آن را تسویه حساب سیاسی می دانند.  در این مورد نیاز است که به صف بندی های سیاسی اشاره شود! 

با خاطیان برخورد شود
از آن جایی که فراکسیون امید علنا از دولت امید در انتخابات آتی حمایت کرده در رویدادهایی که به دست دولت اتفاق می افتد جانبداری می کند و انتظار می رفت که در سانحه برخورد قطار سمنان سکوت کرده و آن را خطایی انسانی جلوه دهند. با این وجود این فراکسیون در بیانیه ای اعلام نموده که با خاطیان برخورد خواهد کرد.

این فراکسیون طی بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با بازماندگان دو حادثه تروریستی حله و همچنین حادثه ریلی سمنان از مسئولین مربوطه درخواست کرد تا نسبت به این مسائل پیگیری‌های لازم را انجام داده و گزارش دقیقی را به مردم ارائه دهند.

ضمنا ضروری  دانسته اند که مسئولین مربوطه در اسرع وقت نه تنها گزارش دقیقی از وقوع حادثه ریلی سمنان و قصور و تقصیرهای احتمالی به پیشگاه ملت بزرگوار تقدیم نمایند بلکه در راستای برخورد قاطع با خاطیان احتمالی و تدابیر بازدارنده و جبران آلام و ضربه‌های ناشی از این داغ عظیم برای خانواده‌های جان‌باختگان اقدام عاجل نمایند. آنان ابراز کرده که بدون شک نمایندگان ملت صبور ایران تا روشن‌شدن نتایج قطعی تحقیق و برخورد با خاطیان تمام مساعی خود را به کار خواهند بست.

رفتار منطقی کمیسیون امید، نشان از درک عمق فاجعه توسط این نمایندگان داشته و آنان فعالیتی می کنند که دوای درد مردم باشد؛ بر این اساس نماینده مردم سراوان در مجلس در خصوص استیضاح وزیر اعلام کرده که با توجه به شرایط دولت در ماه‌های پایانی مطرح کردن چنین موضوعاتی وزارتخانه را از ریل اصلی خارج می‌کند و ما باید علاج درد را پیدا کنیم.

وزیر باید استیضاح شود! 
از سوی دیگر برخی از نمایندگان مردم درخواست استیضاح وزیر راه را در مدت پایانی حضور دولت داشته و در حال جمع آوری امضا برای این اقدام هستند. یکی از این نمایندگان روح الله بابایی صالح است که گفته در مدت زمان حضور آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی حادثه ریلی سمنان دومین حادثه ای است که در حوزه حمل و نقل ریلی کشور رخ می دهد بنابراین باید پاسخگو باشد. وی در مصاحبه ای عنوان کرده کهدر حال حاضر در کشور امنیت در ابعاد مختلف در سطح بالایی وجود دارد اما با کمال تأسف در حوزه حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی امنیت لازم را نداریم.در یک مدت زمان کوتاه دو مورد سقوط هواپیما، دو مورد حادثه ریلی و رقم بالایی از کشته ها در حمل و نقل جاده ای به هیچ عنوان توجیهی ندارد.به نظر وی با توجه به اینکه حادثه اخیر دومین حادثه در حوزه حمل و نقل ریلی است که با فاصله زمانی کوتاهی نسبت به حادثه قبلی رخ می دهد؛ وزیر راه و شهرسازی باید پاسخگو باشد و هیچ توجیهی از جانب وی قابل قبول نیست. این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرده که در هفته آینده که مجلس شورای اسلامی جلسه علنی دارد، نمایندگان مردم در مجلس طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را در دستور کار خود قرار می دهند.

همچنین رضاشیران خراسانی از دیگر نمایندگان اصولگراست که از طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی حمایت می کند. وی با بیان اینکه تعداد امضا کنندگان طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی افزایش قابل توجهی یافته است، گفت: این طرح با بیش از ۷۰ امضا روز یکشنبه آینده (۱۴ آذر) تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود. در این طرح به عدم توجه وزیر راه و شهرسازی به وظایف وزارت خانه خود با اشاره به سانحه اخیر در سمنان اشاره شده است.

نمایندگان مردم باشید!
با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری، مخالفان دولت سعی در کوچک شمردن دولت داشته تا بتوانند به وسیله آن برگ برنده انتخابات را در دست گیرند. در این مورد که وزیر راه باید در این مورد پاسخگو بوده و با خاطیان برخورد به عمل آید شکی وجود ندارد؛ اما باید دید این رفتار چه آثار بحرانی را بر سیستم حمل و نقل ریلی خواهد گذاشت. حال این سوال مطرح استن که نمایندگان مجلس، نمایندگان مردم هستند و یا نمایندگان احزاب سیاسی!

برچسب ها: استيضاح ، وزير
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
اگر این استیضاح تسویه حساب سیاسی نیست پس چرا از 12 بند ذکر شده در متن استیضاح فقط یک بند آنهم بصورت سخیف به حوزه حمل و نقل ریلی برمی گردد؟ آیا استیضاح دولت آنهم 6 ماه انده به پایان عمر آن به نفع کشور است؟ عقب ماندگیهایی که در این مدت این وزارتخانه پیدا خواهد کرد را استیضاح کنندگان جبران خواهند کرد؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار