مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی گفت: در مدت 78 سال برای موقوفات 2 هزار و 300 سند اخذ شده است در حالی که در پنج سال اخیر بیش از 2 هزار و 700 سند در خراسان جنوبی اخذ و ثبت شده است.
کد خبر: ۳۳۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 03 December 2016
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد طاهر گرایلی صبح امروز به مناسبت دهه وقت در مراسمی اظهار داشت: برای عاقبت به خیری باید تقوا پیشه و در راه خدا جهاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه ره‌توشه دنیا و آخرت برای مسلمانان وقف است٬ گفت: انسان موجودی است که به دنبال بقا و باقی ماندن بوده و اگر می‌خواهد نام نیک از او در جامعه و در آن دنیا برای او بماند، باید وقف داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان مال خود را وقف می‌کند٬ عنوان کرد: این مال وقف شده تا هنگامی که قابلیت داشته باشد وقف است و هیچ‌کس از آن ارث بر نمی‌شود.

گرایلی با بیان اینکه انسان باید تبلیغ دین کند، افزود: انسان می‌تواند با مال خود جهاد کند و باقی‌ترین جهاد مالی وقف است زیرا با این سنت حسنه آنان از مال خود گذشته تا افراد بیشتری از منافع آن استفاده کنند و اگر انسان طالب باقیات است، بهترین راه وقف است.

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی قدیمی‌ترین وقف به 900 سال قبل است٬ بیان داشت: در استان 9 هزار موقوفه، 21 هزار رقبه وجود دارد که در طول 900 سال 9 هزار رقبه در خراسان جنوبی به ثبت رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در چند سال گذشته با تلاش‌هایی که انجام شد بیش از 700 وقف جدید در خراسان جنوبی به ثبت رسید.

گرایلی با بیان اینکه در سال 95 تاکنون 50 وقف جدید به ثبت رسیده است، تأکید کرد: در مدت 78 سال برای موقوفات 2 هزار و 300 سند اخذ شده است در حالی که در 5 سال بیش از 2 هزار و 700 سند در خراسان جنوبی اخذ و ثبت شده است.

وی اظهار داشت: در سال 95 تاکنون 258 هکتار از اراضی به موقفات برگشت داده شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: تهیه جهیزیه، کمک به فقرا در راستای اشتغال، تأمین اقلام تحصیلی برای دانش آموزان بی‌بضاعت، برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین (ع)، بازسازی حسینیه امام رضا (ع) بیرجند از جمله کارهایی است که از قبال اجرای نیات واقفان در خراسان جنوبی انجام شد.

گرایلی یکی از برنامه‌های اوقاف را برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن دانست و متذکر شد: در این راستا 200 کلاس حفظ قرآن در خراسان جنوبی وجود داشته و مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در شرق کشور راه‌اندازی شده و تعداد 12 هزار نفر در کلاس‌های قرآنی ما شرکت کردند.

وی اظهار داشت: در طرح‌های دهگردشی در روستاهای خراسان جنوبی که دارای موقوفه بودند پرس‌وجو انجام و در این راستا با جلب اعتماد مردم به اوقاف بیش از یک‌هزار و 700 موقوفه از طریق مردم کشف شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 95 پروژه عمرانی در امامزادگان استان در حال انجام است٬ عنوان کرد: در اجرای نیت واقفان بیش از 77 قنات تاکنون لایروبی شده است.

مدیرکل اوقاف و امرو خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 610 سند مالکیت اخذ شده است، بیان داشت: این سندها از نظر اخذ سند در رتبه‌های خوب کشوری قرار گرفته‌اند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار