کد خبر: ۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۲ 08 February 2015
به مناسبت دهه مبارک فجر، دختران دانش آموز دبیرستان شهید سمیعی شهرک ناز شهرستان فردیس روز شنبه در آیینی هنر آشپزی خود را به نمایش گذاشتند.
ده ها دانش آموز دختر در یک فضای شاد و مفرح آموخته ها و هنر خود را در زمینه پخت غذاهای سنتی و صنایع دستی درفردیس ارایه دادند.
مواد غذایی این جشنواره از گوشه و کنار ایران اسلامی نشانی داشت، انواع غذاهای سنتی ایرانی، میوه ها، سالاد، کوفته وآش، ترشی ، شیرینی ها، انواع دم نوش، عرقیات و نان های سنتی ، سفره بزرگ دختران نوجوان فردیسی را طعم و مزه و جلوه ای خاص بخشید.
به گزارش ایرنا مدیر آموزش وپرورش ناحیه دو کرج در این جشنواره گفت: دهه مبارک فجر فرصت مناسبی است که علاوه بر دستاوردهای انقلاب باید فرزندانمان را با فرهنگ غنی کشورمان آشنا کنیم.
فرشته فهمیده با بیان اینکه امروز غذاهای سرد وارداتی یا فست فودها سلامت نوجوانان و جوانان را در معرض خطر قرار داده، افزود: ترویج پخت و مصرف غذاهای محلی و سنتی گام مهمی برای ارتقای سلامت فرزندان این آب وخاک خواهد بود.
وی یادآور شد: تجارب و تحقیقات نشان می دهد که اغلب غذاهای محلی و سنتی دارای اهمیت بالای غذایی بوده و به همین دلیل آموزش و پرورش ناحیه دو کرج تمصیم گرفت در ایام الله دهه مبارک فجر چند دوره جشنواره غذایی برای دانش آموزان برگزار کند.
فهمیده، تشویق خانواده ها به استفاده از غذاهای سنتی و محلی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
در حاشیه این جشنواره دانش آموزان دختر در رشته زیست شناسی با انواع میوه ها و سبزیجات اعضای بدن انسان را تشریح کرد و به نمایش گذاشته بودند.
در پایان مراسم به همه دانش آموزانی که در جشنواره غذا شرکت کرده بودند به رسم یادبود لوح و جوایزی اهداء شد.
دراین مراسم امام جمعه ، فرماندار فردیس،معاونان آموزشی وپرورشی ناحیه دو کرج و اولیاء مربیان مدرسه شهید سمیعی حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار